Osona/Ripollès

El Consell d’Osona crea un protocol per identificar més de 3.500 cases aïllades de la comarca

És a través d’un sistema de targetes amb codificació que, entre altres coses, en cas d’emergència permet localitzar ràpidament la casa i la manera d’arribar-hi de la manera més fàcil. La base de dades també s’introduirà al telèfon 112.

Nota de premsa del Consell Comarcal d’Osona

El divendres 27 de març es va presentar públicament un sistema de targetes identificatives de les cases disseminades de la comarca.

D’acord amb el conveni signat amb el Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal implantarà properament un sistema de codificació comuna per a les edificacions aïllades, seguint les pautes del sistema d’informació geogràfica d’emergències i seguretat de Catalunya.

Es tracta de fer unes targetes magnètiques identificatives per tal que totes les cases disseminades estiguin degudament identificades. D’aquesta manera, i mitjançant una base de dades de què disposarà el 112, en cas de qualsevol emergència, es pretén millorar l’arribada i la coordinació dels serveis per a fer-hi front.

La presentació la va fer Joan Roca, president, acompanyat de l’alcaldessa de Santa Eugènia de Berga, Anna Franquesa, i del regidor del municipi, Miquel Àngel Blancafort.

Roca va explicar que, en una comarca tan dispersa com és Osona, un sistema de codificació única pot ser de gran utilitat per coordinar les emergències i evitar demores inncessàries.

El president també va comentar que la proposta de buscar un sistema d’identificació de les cases disseminades va sortir a rel d’unes converses amb l’alcaldessa de Santa Eugènia, motiu pel qual va ser present en la roda de premsa, tot i que de fet hi representava simbòlicament tots els ajuntaments de la comarca ja que les targetes, ja disponibles, es repartiran conjuntament a tots els municipis.

Com va explicar el regidor del municipi, es va copsar la necessitat al parlar amb representants del món rural sobre les dificultats amb què els serves d’emergència es troben quan han de localitzar cases fora del nucli urbà.

Així, inicialment s’han identificat 3.696 cases a la comarca d’Osona, cada una té un codi segons la normes dictades des del Departament d’Interior i segons la identificació feta pels mateixos ajuntaments.

Les targetes presentades divendres passat són un primer pas per alleugerir el sistema de localització de cada masia. Abans, però, el sistema d’emergències 112 haurà d’haver carregat a la seva base de dades tota la informació relativa a la masia; quan aquesta feina estigui feta es procedirà al repartiment de targetes, en un termini d’uns 2 mesos aproximadament.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia