Societat

El pla per crear ocupació industrial a la comarca arrenca a la tria dels candidats

El programa té la participació del Consell Comarcal, 20 ajuntaments, patronals i sindicats

El programa Promoure l’Ocupació a la Indústria Local (POIL) al Vallès Oriental ha arrencat amb la selecció del centenar de participants.

El pla és obert a la participació d’aturats, preferiblement de més de 45 anys, per trobar feina al sector del metall. La proposta comarcal ha estat una de les escollides en un programa de la Diputació de foment de l’ocupació industrial.

La proposta vallesana té l’impuls del Consell Comarcal, una vintena d’ajuntaments, les dues principals patronals i els dos sindicats més representatius. És una dels primers grans programes que parteix de la coordinació comarcal per propiciar la generació d’ocupació. Els ajuntaments participants són els de Granollers, Sant Celoni, les Franqueses, Parets, la Garriga, Montornès, Montmeló, Cardedeu, Canovelles, la Roca, Llinars, Santa Maria de Palautordera, Sant Fost, Vilanova, Martorelles i Vallromanes, a més dels integrats a la Mancomunitat de la Vall del Tenes, que també és integrant del pla.

Després de la selecció, els candidats escollits participaran en accions d’orientació, tutorització i formació. En paral·lel es faran tasques per facilitar la inserció laboral a les empreses. Les accions formatives començaran durant el mes d’octubre. S’impartiran cursos de mecanització convencional, electricitat industrial, atenció al client i tècniques de vendes.

Les administracions i agents implicats han començat la prospecció d’empreses representatives del sector del metall a la comarca. Es preveu que es faran un mínim de 120 visites per aconseguir la inserció laboral dels beneficiaris del programa. Les empreses tindran accés a una bonificació de 1.500 euros per contractació (mínim de sis mesos). Són bonificacions que es concediran en funció d’unes bases sobre el procediment, els requisits, els terminis i la quantia que publicarà el Consell Comarcal.

La proposta s’ha centrat en el sector del metall pel seu pes en l’economia comarcal. Representa un 8% del valor afegit brut comarcal, amb 632 empreses implantades i més de 5.800 assalariats en l’actualitat.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Miquel Noguer, nou vocal de la nova Junta de Govern de la FEMP

girona

Alerta amb les dietes que restringeixen aliments

barcelona

Almenys deu persones detingudes en la tercera nit de les festes de la Mercè

Barcelona

Nou recurs educatiu per difondre el Parkinson entre els escolars gironins

girona

Nou pla per a la igualtat de gènere al Consell Comarcal de l’Alt Empordà

figueres

Tres municipis de l’Alt Empordà s’adhereixen al Pla de Sanejament d’Aigües

peralada
itàlia

Mor a la presó el “cap dels caps” de la Cosa Nostra

barcelona

“Si et canvien la llengua, no et tallis”: campanya pels drets lingüístics a les aules universitàries

barcelona

L’Ajuntament no veu relació entre la Mercè i una nit amb sis apunyalats

barcelona