Vallès Oriental

Palautordera reclama a Cespa que pagui la compensació anual tot i que l’abocador ja no rep deixalles

L’Ajuntament vol que l’empresa pagui els 120.202 euros inclosos en el conveni de l’any 2000

L’abocador de residus de les Valls de Santa Maria de Palautordera continua sent font de conflictes al municipi tot i que l’entrada de deixalles es va aturar definitivament a finals de l’any passat.

L’Ajuntament ha reclamat a l’empresa explotadora, Cespa, del grup Ferrovial, que continuï pagant aquest any la quantitat fixa de 120.202 euros anuals que s’establia en el conveni urbanístic firmat l’1 de desembre de l’any 2000. L’empresa, però, fa una interpretació diferent del conveni i es nega a fer el pagament.

Segons el conveni, l’empresa es comprometia a pagar una part fixa de 20 milions de pessetes anuals (120.202 euros) i una part variable per cada tona que entrés en el dipòsit. L’Ajuntament entén que la part variable, de 3,5 euros per tona, ja no té sentit, però en canvi, la fixa continua vigent perquè l’activitat a l’abocador continua.

L’alcalde, Jordi Xena, va emetre un decret el 23 de febrer d’enguany en què es requeria a Cespa l’ingrés dels diners abans del 31 de juliol atès que a l’abocador de les Valls encara hi ha activitat.

L’empresa va presentar al·legacions dient que hi ha un problema d’interpretació del conveni, ja que s’ha d’equiparar el concepte de funcionament al d’explotació i, per tant, la finalització del pagament ha de coincidir amb la finalització de l’explotació i gestió de residus.

L’Ajuntament va rebutjar l’al·legació en un nou decret d’alcaldia emès el dia 5 d’agost. La interpretació que fa, sobre la base de l’informe d’un assessor jurídic, és que, segons la legislació vigent, un abocador només es podrà considerar definitivament clausurat després que l’autoritat competent hagi fet una inspecció final in situ, hagi avaluat tots els informes presentats per l’entitat explotadora i li hagi comunicat l’aprovació de la clausura feta. Segons el mateix informe, el conveni deixa clar que “l’obligació de pagament contreta finalitza amb la clausura de l’abocador i no abans, com pretén el recurrent, essent una deducció directa de la literalitat del pacte [...]. Enlloc del conveni diu que el pagament finalitzarà quan s’aturi el dipòsit i l’entrada de residus sinó que l’única referència ho és al moment de la clausura”.

L’alcalde, Jordi Xena (CiU), explicava en una entrevista a EL 9 NOU les diferències d’interpretació entre les dues parts. “Aquí tenim una interpretació diferent, ja que Ferrovial interpreta que a partir del moment que deixen d’entrar residus aquests 120.000 euros no s’han de pagar, però nosaltres creiem que els han de continuar pagant. El conveni deia que s’han de pagar fins a la clausura i ara donarem llicència d’una fase de clausura, per tant, nosaltres interpretem que estem en fase de clausura i han de seguir pagant perquè encara no està clausurat”.

Xena admet que pot ser difícil conciliar posicions i molt probablement la qüestió arribarà als tribunals. “Aquí hi haurà una polèmica important perquè per la nostra part vam fer un decret reclamant els diners, ells van presentar al·legacions i nosaltres els hi hem desestimat. Per tant, o bé paguen o bé anirem al contenciós”, adverteix l’alcalde.

Cap responsable de Cespa ni de Ferrovial ha volgut donar la seva versió de l’afer a EL 9 NOU.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Argentina

Un incendi crema una refineria d’YPF a la província de Buenos Aires

Barcelona
Societat

Mor Jon Irazabal, historiador i expresident de la fira Durangoko Azoka

Societat

La Paeria serà part en les causes per delictes que generin alarma social

Lleida
Societat

Mor Eduardo Sayas, el català que va crear el concepte ‘top model masculí’

Infraestructures

Renfe inverteix 75 milions per modernitzar estacions a Catalunya

Barcelona
Itàlia

Recuperen el cos del magnat britànic Mike Lynch del iot enfonsat a Sicília

Barcelona
Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

FIGUERES

S'ampliarà la zona de vianants del passeig Ramon Berenguer II per la Setmana de la Mobilitat

GIRONA
societat

Mobilització festiva i reivindicativa en defensa del parc Jordi Vilamitjana

girona