Societat

Turisme

La Costa Daurada busca clients a Alemanya i Escandinàvia

La promoció finançada amb la taxa turística vol incidir en nous mercats per compensar la davallada del turisme rus, a més de fidelitzar el visitant de Barcelona i l'eix de l'Ebre

El ‘Brexit' i el procés independentista inquieten el sector

Alemanya i els països escandinaus guanyen espai en els plans de futur dels municipis de la Costa Daurada central. El pla de promoció conjunt del territori, que es finança amb 900.000 euros procedents de la recaptació de la coneguda com a taxa turística, està incidint aquest any en aquests dos mercats, en què els patronats de turisme esperen aconseguir resultats a mitjà termini a causa de la davallada del turisme rus.

“Actualment, el turisme alemany representa entre un 4% i un 5% de les pernoctacions, i ens plantegem doblar aquesta xifra en un termini d'entre cinc i deu anys”, va destacar Joan Anton, gerent de la Federació de Turisme de Tarragona (FEHT). “L'obertura de Ferrari Land, a Port Aventura, pot ser una bona palanca per atreure tant el mercat alemany com l'escandinau”, hi va afegir Marta Farrero, directora tècnica del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

Les accions en aquests dos mercats de futur s'enduran prop d'un 15% dels recursos del pla de promoció traçat conjuntament per la Diputació, la FEHT i els patronats de turisme locals de Salou, Cambrils i Vila-seca. Rússia s'endurà un 9,5% del pressupost, mentre que la part més gran del pastís serà per al turisme estatal, amb un 24,8% del pressupost.

De fet, diverses accions promocionals previstes en el pla incideixen especialment en l'àrea metropolitana de Barcelona, Lleida i l'eix de l'Ebre fins al País Basc, que són els mercats tradicionals de la Costa Daurada central, amb l'objectiu de fidelitzar aquest turisme. Entre altres accions, aquest estiu es desenvoluparà a diferents municipis d'aquestes zones la campanya de carrer Sabors d'estiu, en què es convida els vianants a tastar quatre gelats que representen Salou, Cambrils, Vila-seca i Port Aventura World.

La taxa turística també ha servit per finançar una campanya de sensibilització sobre el fenomen turístic dirigida a la població local i de màrqueting de retenció sota el lema Fem que tornin.

Incertesa pel procés

Malgrat el paper cabdal del turisme estatal en l'ocupació a la zona, tant la FEHT com l'Associació Hotelera Salou Cambrils la Pineda van fer patent que la situació política catalana i el procés independentista poden frenar el creixement del sector. “No ajuda a fer que els turistes espanyols s'animin a venir”, va dir Xavier Roig, president de l'associació hotelera. “Tota incertesa pot fer que hi hagi menys moviments de turistes, i el que és clar és que hi ha empresaris que noten un creixement superior en altres punts de l'Estat que a Catalunya”, va assenyalar el gerent de la FEHT.

En una línia similar es van expressar sobre la possibilitat que un dels mercats clau i que més bon comportament està tenint enguany, el Regne Unit, decideixi deixar la Unió Europea en el referèndum que es farà demà. “Creiem que la influència seria mínima enguany, ja que les reserves s'han fet amb antelació. De cara al futur, sí que ens trobaríem amb majors riscos d'una fluctuació de moneda que frenaria els turistes”, va explicar el president de l'associació hotelera.

LA XIFRA

900.000
euros
és l'import recaptat per la taxa turística que s'inverteix en un pla de promoció conjunt de la Costa Daurada.

Optimisme de cara a l'estiu

La inestabilitat al nord d'Àfrica està tornant a beneficiar la Costa Daurada central, que amb vista al tram més important de la temporada turística té perspectives optimistes. Ho confirmen també les previsions del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, que, a partir de les dades del Ministeri d'Interior, preveu un creixement de les pernoctacions.

Un dels principals punts positius per al sector hoteler ha estat el creixement de les reserves dels mercats britànic i irlandès, que en el cas de l'Associació Hotelera Salou Cambrils la Pineda es xifra en un augment d'un 40%. Mentre les sensacions també són bones pel que fa als mercats holandès i belga, el turisme rus finalment no es beneficiarà del repunt previst.

Pel que fa als apartaments turístics, el sector estima una ocupació d'entre el 75% i el 80% al juliol (l'any passat va ser del 70%) i d'entre el 90% i el 95% a l'agost (el 2015 va ser del 89%). Pel que fa als càmpings, es preveu consolidar el creixement de l'any passat o fins i tot aconseguir un increment lleuger. “Tan sols un 4% del turisme espanyol ha fet estada en un càmping i aquí tenim marge de creixement”, va dir Berta Cabré, presidenta de l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.