Societat

Grup de WhatsApp públic per informar els ribetans

L'ha activat l'Ajuntament de Ribes de Freser, que es compromet a no enviar més d'un missatge diari

A més, el reglament preveu activar-lo de nou del matí a nou del vespre, excepte en emergències

L'Ajuntament de Ribes de Freser ha estat un dels pioners al país quant a telecomunicacions, posant en marxa, per exemple, el primer telecentre de Catalunya. Aprofitant la universalització de les noves tecnologies, ara ha posat en marxa un servei per estar en contacte permanent amb tots els veïns que s'hi vulguin apuntar. Es tracta d'un servei totalment gratuït, que posa en marxa la regidoria de Comunicació i Joventut, i que es farà amb el suport de WhatsApp.

Aquest servei de missatgeria ha estat batejat amb el nom de Ribes informa i pretén ser una eina de difusió i d'informació àgil i gratuïta que permeti arribar al major nombre de veïns possible. El servei consisteix en un xat unilateral a través del qual s'enviaran missatges curts als veïns amb la informació relativa, bàsicament, a l'agenda d'activitats i als serveis municipals.

Per tenir-hi accés, caldrà donar-se d'alta voluntàriament mitjançant un petit reglament, del qual haurà informat l'Ajuntament mitjançant un bustiatge i a través del web i les xarxes socials municipals. L'alta es produirà dins dels cinc dies laborables següents a comptar des de la data en què s'ha enviat el missatge. Amb tots els interessats que s'apuntin al Ribes informa es crearà una llista de difusió a la qual s'enviaran els missatges. D'aquesta manera es garantirà la privacitat de les persones que formin part d'aquest grup, ja que els números quedaran ocults.

El reglament preveu que només s'enviarà, com a màxim, un whatsapp al dia, preferentment de dilluns a divendres, entre les nou del matí i les nou del vespre, excepte en situacions d'urgència o d'especial interès, en què s'enviaria en qualsevol moment del dia o de la setmana.

Les dades dels usuaris seran introduïdes en una base de dades única i creada exclusivament per al servei d'informació a través de WhatsApp. Aquestes dades no es facilitaran a cap organisme extern ni tampoc s'utilitzaran per a cap altra gestió. Aquest servei és unidireccional. Això vol dir que no és un mitjà vàlid per comunicar-se amb l'Ajuntament i que les persones que enviïn informació a través d'aquest mitjà no seran ateses, perquè disposen d'altres canals. Ribes de Freser oferirà formació gratuïta per gestionar aquest servei de missatgeria mòbil a totes aquelles persones que ho sol·licitin.

LA XIFRA

1
whatsapp
per dia com a màxim rebran els usuaris que s'hagin apuntat al servei de missatgeria.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.