Infraestructures

Cronologia

2001
17.05
Comissió de seguiment.
El Ministeri de Foment decideix crear la comissió de seguiment de les obres.
2010
14.10
Tercer rail.
Es planteja l'opció d'un tercer rail al tram del TAV a Girona per estalviar la construcció d'un segon túnel.
2010
05.05
L'estació.
Inicien les obres d'excavació de l'estació. S'anuncia que es farà una estació provisional que haurà de funcionar un màxim de cinc anys.
2010
21.04
La ‘Gerunda' ja forada.
La tuneladora ‘Gerunda' comença a fer el túnel de tres quilòmetres que ha de travessar la ciutat, de sud a nord. El ministre Blanco és l'encarregat d'accionar el botó que la posada en marxa. La ‘Gerunda' té una longitud de 125 metres i un diàmetre de 12,2. Pesa 2.700 tones i la seva velocitat màxima d'avançament és de 80 mil·límetres per minut.
2011
07.07
S'acaba el túnel.
Quinze mesos després de l'inici de la perforació, la ‘Gerunda' acaba la feina. El túnel s'ha fet en dues fases. Una primera, d'un tram d'1,3 quilòmetres, des del sector industrial de Mas Xirgu fins al parc Central. La segona fase fa 1,6 quilòmetres, des del parc Central fins a Fontajau. En total s'han instal·lat 1.612 anells de formigó per revestir l'estructura.
1988
09.12
Obra prioritària
. El Consell de Ministres declara prioritària la construcció de la línia d'alta velocitat del corredor Madrid-Saragossa-Barcelona- frontera francesa. El 1998 surt a exposició pública l'estudi del tram Barcelona-frontera francesa, amb una variant exterior a Girona, paral·lela a l'AP-7, i un ramal d'accés a una nova estació, al costat de l'actual.
2001
25.09
Impacte ambiental.
Es fa la declaració d'impacte ambiental. S'exclou el tram entre l'aeroport i Sarrià.
2002
30.07
Traçats subterranis.
Foment aprova el nou estudi informatiu del tram Vilobí d'Onyar- Sant Julià de Ramis, que es va publicar en el BOE el 19 d'octubre del 2002. Aquest és l'estudi actual: es construiran les vies subterrànies del TAV i del tren convencional que travessaran el subsòl de Girona, es construirà una nova estació i es tirarà a terra el viaducte. Dos anys més tard, Medi Ambient adverteix al Ministeri de Foment que necessita un estudi d'impacte ambiental.
1999
29.12
Via doble.
La secretaria d'estat d'Infraestructures proposa mantenir la variant amb el ramal de Girona de via doble.
2004
26.11
Opció més adequada.
En l'estudi d'impacte ambiental es conclou que fer les vies subterrànies és la millor opció.
2005
22.12
Dues alternatives.
Foment aprova l'estudi complementari del tram, amb dues alternatives de traçat definitiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.