El viaducte de Girona, penjat per l'Estat
Carles Jaume admet que la crisi “fa difícil que el projecte del tren convencional sigui viable”
Compromís per estudiar alternatives més econòmiques
Revés al projecte ferroviari de la ciutat de Girona. El subdelegat del govern a Girona, Carles Jaume, ha advertit que el projecte previst per fer passar sota terra el tren convencional i fer desaparèixer el viaducte no és una opció “viable” pel seu elevat cost, i considera que és necessari buscar alternatives més barates. El subdelegat es converteix així en el primer representant de l'Estat que admet que la crisi fa difícil el compromís que data ja de l'any 2004 de fer subterrani el pas del tren convencional per la ciutat. “Sembla difícil que el projecte del tren convencional que va ser planificat en un moment de bonança econòmica sigui viable actualment en un moment d'ajustos pressupostaris”, va explicar Jaume.
Tot i això, el subdelegat es mostra plenament receptiu amb vista a estudiar alternatives que suposin estalvi econòmic. Per això Jaume s'ha compromès a fer d'interlocutor entre l'Ajuntament de Girona i el govern del PP a Madrid per debatre la proposta que ara està estudiant el consistori per afegir el tercer rail al túnel del TAV i evitar així la necessitat de fer el segon túnel. A més, va agafar el compromís de “fer tantes reunions com facin falta”.
Canvis al calendari
El nou subdelegat del govern espanyol a Girona també confia que es compliran els terminis que establien la posada en servei de la línia del TAV a final d'aquest mateix any, per bé que assenyala la possibilitat que hi hahi “petites modificacions”.