Infraestructures

El TAV maquilla la inversió però s'obliden de rodalies

El TAV es torna a endur la principal partida a la demarcació, amb 194 milions d'euros

El projecte per fer subterrani el tren convencional no s'inclou per al 2012

Les par­ti­des per aca­bar les obres del TAV al tram de les comar­ques giro­ni­nes tor­nen a capi­ta­lit­zar bona part de les inver­si­ons en infra­es­truc­tu­res i maqui­lla en bona part aquest capítol dels pres­su­pos­tos. En con­cret, s'hi des­tina una par­tida de 194 mili­ons d'euros, que ja suposa una rebaixa molt impor­tant res­pecte dels 339 mili­ons de l'any pas­sat. Un decrei­xe­ment que seguirà en els pro­pers anys segons el pla d'inversió esta­tal amb 66 mili­ons el 2013 i 27,4 per al 2014.

De la par­tida de 194 mili­ons es des­ti­nen 4 mili­ons per a l'estació d'alta velo­ci­tat, una xifra que sem­bla insu­fi­ci­ent per con­ver­tir en rea­li­tat aquest any i ali­menta el temor de diver­sos sec­tors que l'estació pro­vi­si­o­nal ho serà durant massa anys.

Pel que fa al man­te­ni­ment de la xarxa de roda­lies, es pre­veu una inversió 11,6 mili­ons d'euros, supe­rior a la pre­vista en l'exer­cici ante­rior per millo­rar la infra­es­truc­tura que més uti­lit­zen els ciu­ta­dans.

Sense traçat sub­ter­rani

El pres­su­post de l'Estat no inclou cap par­tida per al pro­jecte de traçat sub­ter­rani del tren con­ven­ci­o­nal al seu pas per Girona. Una galleda d'aigua freda per a la ciu­tat, que cada cop té més indi­cis que l'anhe­lat pro­jecte té mala peça al teler. El com­promís era que un cop aca­bada l'obra del TAV s'iniciés tot seguit el traçat sub­ter­rani i l'eli­mi­nació del via­ducte que tra­vessa de punta a punta la ciu­tat, però sense par­ti­des en el pres­su­post aques­tes pre­vi­si­ons podrien endar­re­rir-se. Aquesta rea­li­tat podria fer reac­ci­o­nar el con­sis­tori, que havia ajor­nat qual­se­vol acció ins­ti­tu­ci­o­nal espe­rant el pres­su­post esta­tal, com havia dema­nat la dipu­tada i por­ta­veu del PP a Girona, Con­cepció Veray. Els dub­tes que havia gene­rat el sub­de­le­gat del govern pre­nen cos amb el pres­su­post i qüesti­o­nen el pro­jecte somiat des de l'any 2004, quan es va acor­dar.

LA XIFRA

194
milions
d'euros és la partida prevista per les obres del TAV i capitalitzen la inversió en infraestructures per al 2012.

LA DATA

2013
És l'any
en què el PP pretén incloure el pressupost per a l'execució del traçat subterrani del tren convencional.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.