Societat

religió

La Costa Brava tindrà des d'avui la primera capellana anglicana

Anne Jenkins es responsabilitzarà des d'avui, durant un ofici a la parròquia de Madremanya, d'aquesta congregació de l'Església d'Anglaterra

La con­gre­gació de l'Església d'Angla­terra de la Costa Brava tindrà des d'avui un res­pon­sa­ble, en aquest cas una cape­llana, Anne Jenkins, a la missa que es farà avui a la parròquia de Madre­ma­nya. L'Església d'Angla­terra a Europa engloba diver­ses cape­lla­nies. Per ser con­cret, a l'Estat hi ha cape­lla­nies repar­ti­des per tota la zona cos­ta­nera. Pel que fa a la Costa Brava no havia tin­gut mai un capellà, segu­ra­ment per la pro­xi­mi­tat amb Bar­ce­lona, on hi ha una Església impor­tant amb més d'un segle d'història. Amb la de Bar­ce­lona, la comu­ni­tat de la Costa Brava ha man­tin­gut des de sem­pre molt bones rela­ci­ons. Des de fa anys, la comu­ni­tat de la Costa Brava ha mirat de fer una cape­lla­nia. Durant els dar­rers onze anys diver­sos cler­gues que han vin­gut des d'Angla­terra s'han res­pon­sa­bi­lit­zat una vegada al mes d'ofi­ciar una missa. Fins ara, el laic John Copes­take es res­pon­sa­bi­lit­zava de la coor­di­nació d'aquesta comu­ni­tat, però ara, final­ment, es podran tras­pas­sar les res­pon­sa­bi­li­tats a una cape­llana. La Costa Brava no té, però, una cape­lla­nia, sinó que figura com a con­gre­gació; de fet, però, són mati­sos. Ara mateix aquesta comu­ni­tat supera el cen­te­nar de per­so­nes.

Des del 1534

Enric VII va crear l'Església d'Angla­terra el 1534. El monarca estava casat amb Cate­rina d'Aragó i va dema­nar al papa l'anul·lació del matri­moni, adduint un error segons el qual for­mal­ment no havien estat casats. Com que va ser rebut­jada l'anul·lació pel papa, el monarca Enric VII, amb la seva qua­li­tat de rei, va optar per sepa­rar-se de l'Església catòlica romana i va esta­blir l'Església d'Angla­terra. De fet, si bé és cert que hi ha mati­sos, es cone­guda com a Església angli­cana.

LA DATA

1534
El rei Enric VII
crea l'Església d'Anglaterra quan se separa de l'Església catòlica romana.

Bones relacions amb el Bisbat de Girona

Els oficis de la congregació de l'Església d'Anglaterra de la Costa Brava es fan a la parròquia de Madremanya. John Copestake destaca la bona relació que té la comunitat amb el Bisbat de Girona i especialment amb el bisbe, Francesc Pardo. Copestake destaca la importància d'aquesta relació i destaca també que finalment tinguin, en aquest cas, una capellana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.