Urbanisme

URBANISME

Llum verd a la via ciclista i la millora de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet

El Departament de Territori ha licitat les obres per a construir una via ciclista i millorar la integració urbana de l’N-152z entre Montcada i Reixac i Mollet del Vallès, per un import de 10,2 milions d’euros. El nou itinerari per a vianants i ciclistes tindrà una longitud de 5 quilòmetres i permetrà potenciar la connectivitat i la mobilitat descarbonitzada. Es preveu que els treballs comencin a finals d’estiu i tinguin una durada de 18 mesos. “Aquesta actuació forma part de les polítiques de promoció de la mobilitat sostenible, activa i saludable previstes en el marc de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta, que preveu una inversió total de més de 100 milions d’euros en 124 quilòmetres fins al 2025”, ha recordat la consellera de Territori, Ester Capella.

“L’N-152z és un àmbit densament poblat, amb milers de desplaçaments quotidians i on la bicicleta pot ser un mitjà de transport competitiu si hi construïm una infraestructura còmoda i segura”, ha assenyalat Capella, que ha remarcat que l’obra ara impulsada “millorarà la integració i la qualitat urbana de la carretera” en aquest tram. Arran del desenvolupament de la xarxa viària en aquest entorn, el tram de carretera N-152z entre Montcada i Reixac, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda (la Florida) i Mollet del Vallès ha perdut la funcionalitat de carretera interurbana que tenia anteriorment. Així, s’ha anat urbanitzant en gran part del seu recorregut i, en el cas de la Llagosta, l’N-152z constitueix una plena travessera urbana.

El traçat de la via ciclista s’inicia al carrer de Castelló, a Montcada i Reixac, tot donant continuïtat a un carril bici existent i continua pel carrer Pla de Matabous, paral·lel a la C-17, fins arribar a l’N-152z. A partir d’aquí, la via ciclista discorre pel costat dret paral·lel a la carretera N-152z fins a la travessera de la Llagosta, que en el primer tram es converteix en carrer de zona 30 amb convivència entre ciclistes i vehicles motoritzats, configurant una plataforma elevada. Posteriorment, es connecta amb un carril bici existent a l’avinguda 11 de setembre de la Llagosta.

La via ciclista continua pel costat dret de la carretera al terme municipal de Santa Perpètua de Mogoda, a la Florida, i finalment arriba a Mollet del Vallès amb una passera sobre la C-59 de 46 metres de longitud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

El grup de suport als usuaris de Can Bofí Vell, a Badalona, fa una xerrada sobre sensellarisme

Badalona
BANYOLES

Queda desert el concurs públic de la barca “Tirona” a l’estany

Banyoles

Masquef escenifica el seu full de ruta de Figueres fins al 2030

figueres

Una figuerenca guanya el IX Premi de Recerca en Memòria Democràtica

figueres

24 joves del Baix Empordà , becats per la Fundació Impulsa per cursar FP

la bisbal d’empordà

Les estacions de Bordis, Sant Jordi Desvalls i Camallera, més accessibles

bordils
Medi ambient

Formaran voluntaris per preservar la tortuga careta al Garraf i el Baix Penedès

Sitges

Maçanet impulsa la creació del nou polígon de Fontanilles

maçanet de la selva
medi ambient

Els 27 donen llum verda definitiva a la Llei de Restauració de la Natura

barcelona