URBANISME
Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna
Tretze dels divuit propietaris del les terres per on ha de passar l’ampliació del vial paral·lel a la via del tren a Santa Susanna han signat un acord amb l’Ajuntament per cedir els seus camps i facilitar així l’obra. Es tracta de més del 70% dels agricultors afectats d’aquesta zona del Pla de Balasc qualificada amb el C1 de màxima protecció urbanística. Segons explica l’alcalde, Joan Campolier, ja s’ha iniciat el procés d’expropiació dels terrenys dels cinc propietaris que no han volgut cedir les terres. “El jurat d’expropiació serà l’encarregat de resoldre l’expedient, però en cap cas això impedirà que les obres del vial tirin endavant”, indica Campolier, que especifica que l’afectació total és d’uns 5.000 m² i que el consistori ha destinat tant a la cessió com a l’expropiació de les explotacions uns 180.000 euros. “Hem pagat 20 euros per metre quadrat als pagesos que han fet cessió i hem establert 20,80 euros per metre quadrat per les expropiacions”, puntualitza. Paral·lelament, el projecte d’ampliació el vial incorpora millores en els camps afectats, com ara el tancament perimetral de les finques amb porta d’entrada individual, la recollida d’aigües pluvials per facilitar el drenatge dels camps i la instal·lació de llum.
L’alcalde avança que aquesta mateixa setmana ja es tancarà a la circulació en general el vial que uneix Santa Susanna amb Pineda i que el pas quedarà restringit als propietaris que no tinguin entrada als camps pel Camí del Mig. El projecte, pressupostat en 1,1 milions d’euros, amplia l’espai de circulació dels set metres actuals a quinze i incorporarà un carril per a bicicletes, i l’espai que toqui els camps serà de terra. Fa uns dies una vuitantena de persones convocades per diferents entitats es van reunir al Pla de Balasc per denunciar que l’obra, imprescindible per a la construcció d’un nou pas de vehicles sota la via del tren, amagava en realitat la voluntat de Santa Susanna de construir una marina seca.