Urbanisme

Olot

Un nou accés arbrat al club natació i a la font de les Tries

L’empresa constructora Rubau Tarrés està duent a terme la segona i definitiva fase de la urbanització de l’avinguda Pere Badosa d’Olot. Cal recordar que aquesta avinguda és l’accés al Club Natació Olot, una de les entitats amb més socis de la ciutat i amb diversos equips d’esport federat, i també al càmping Les Tries. A més, és l’accés amb vehicle fins a la rodalia de la font de les Tries, una de les més populars de la ciutat, des d’on cal travessar el riu Fluvià pel pont de l’estació d’aforament. L’accés a peu també es pot fer per la banda dreta del riu des del barri de Sant Miquel o el de Sant Cristòfor les Fonts i Mas Bernat per la pujada a la Salut i a l’antic camp de tir.

Aquesta segona fase de les obres serveix per eixamplar la vorera del costat del càmping fins a quasi els dos metres d’amplada, pavimentar l’espai de circulació, que passarà a ser de plataforma única, col·locar gespa i arbrat i iniciar les obres subterrànies pel que fa al drenatge longitudinal. A part, també s’hi està habilitant aparcaments segurs al final del carrer i separadors de carril bici a la calçada de la banda d’accés al Club Natació Olot i els senyals definitius d’ordenació de la circulació. La previsió és que les obres s’allarguin fins a principi o mitjans de juliol.

Un cop s’hagin finalitzat els treballs, està previst allargar el carril bici fins a la carretera de les Tries, on ja n’hi ha un que connecta amb l’avinguda de Girona. A més, també hi haurà 18 places d’estacionament per a bicicletes davant l’equipament esportiu. En conjunt, el projecte té una subvenció 613.673 euros dels Fons Next Generation EU, que cobreix el 90 per cent del cost total de l’obra.

Per executar aquests treballs s’està ocupant tot el carril de pujada i la vorera situada al davant del càmping Les Tries. Per tant, s’ha habilitat el carril de circulació de baixada de l’avinguda perquè pugui ser de doble sentit. Els carrils estan delimitats amb una línia longitudinal discontínua de color groc i fletxes indicadores de sentit de circulació. D’aquesta manera, queda oberta una vorera per a la circulació de vianants i, paral·lelament, a la part final de l’avinguda quedaran disponibles tres places d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda i es mantindran les places d’estacionament per a motocicletes.

Passeig verd

La primera fase dels treballs ha consistit en la urbanització de l’àmbit comprès entre l’actual passeig central i la vorera i calçada de la banda del Club Natació Olot. Aquest passeig és el que dona un caràcter urbanístic molt particular a l’avinguda Pere Badosa, que ara accentuarà la seva imatge de bulevard. També ha servit per instal·lar una nova parada de la línia A del Transport Públic d’Olot (TPO) al davant del Club Natació Olot, allargant el recorregut de la línia, ja que, fins ara, els autocars no podien maniobrar i circular per l’avinguda.

L’objectiu d’aquesta actuació, doncs, ha estat promoure la mobilitat a peu i amb bicicleta i, alhora, millorar l’accessibilitat al barri de les Tries i a un equipament esportiu amb un elevat nombre d’usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.