Urbanisme

URBANISME

Barcelona acorda licitar el tramvia fins a Francesc Macià

El ple de Bar­ce­lona ha apro­vat aquest diven­dres que s’aprovi una modi­fi­cació de crèdit per incloure en el pres­su­post pror­ro­gat de 2025 una par­tida econòmica des­ti­nada a la lici­tació del tram­via fins a Fran­cesc Macià amb l’objec­tiu de fina­lit­zar la con­nexió del tram­via, segons informa ACN. Així ho recull una pro­posta pre­sen­tada al ple­nari per BComú i que s’ha apro­vat amb els vots favo­ra­bles del grup pro­po­sant, el PSC i ERC. En canvi, Junts, PP i Vox hi ha votat en con­tra. El tinent d’alcal­dia d’Eco­no­mia, Jordi Valls, ha defen­sat el pro­jecte de con­nexió del tram­via i ha asse­nya­lat que aquest “con­ti­nuarà sent un eix cen­tral del pres­su­post”. També ha dit als Comuns que tre­ba­lla­ran perquè la inclusió d’aquesta par­tida es porti “el més aviat pos­si­ble”.

De fet, el text apro­vat també recull que l’Ajun­ta­ment impulsi la reserva de crèdit plu­ri­a­nual per garan­tir la dotació pres­su­postària necessària per a l’exe­cució del pro­jecte.

La pre­si­denta de BComú, Janet Sanz, ha asse­nya­lat que la con­nexió del tram­via per la Dia­go­nal és un pro­jecte “de molta trans­cendència i con­sens” i ha agraït a Valls el vot favo­ra­ble del govern a la pro­posta. També ha dit que no hi ha “exigències” però sí que ha dema­nat a l’exe­cu­tiu que pre­senti un calen­dari per donar “cer­te­ses” a la ciu­ta­da­nia de quan estarà aca­bada la infra­es­truc­tura.

La regi­dora d’ERC Rosa Suriñach s’ha mos­trat “com­ple­ta­ment a favor d’aquesta con­nexió” però ha lamen­tat que el tram­via hagi estat una “arma llancívola” en els dar­rers anys.

Per la seva banda, Fran­cina Vila, de Junts per Bar­ce­lona, ha con­si­de­rat “evi­dent” que hi ha millors alter­na­ti­ves al tram­via. Ha cri­ti­cat que els comuns insis­tei­xin en aquesta qüestió que amaga la seva volun­tat de voler tor­nar a par­lar sobre el pres­su­post. “Estan inten­tant-nos colar la seva inca­pa­ci­tat d’arri­bar a acords amb aquesta ini­ci­a­tiva”, ha mani­fes­tat Vila que ha dit que alhora deixa clar que “el govern Coll­boni no té ambició ni suport”. Tant Junts com el PP i Vox han votat en con­tra de la ini­ci­a­tiva.

Tram­besòs

En paral·lel, el ple de l’Ajun­ta­ment també ha apro­vat aquest diven­dres tirar enda­vant la millora del traçat del Tram­besòs i la urba­nit­zació de la Gran Via entre les Glòries i la ram­bla del Poble­nou. S’ha apro­vat el con­veni que ha de coor­di­nar l’Ajun­ta­ment i l’ATM per l’exe­cució de la urba­nit­zació defi­ni­tiva de la Gran Via i el canvi de traçat i des­do­bla­ment de la infra­es­truc­tura del tram­via. El nou traçat esta­bleix que al cos­tat Besòs de les Glòries totes les línies del Tram­besòs hi acce­di­ran des de la Dia­go­nal, després d’haver con­fluït a l’altura del car­rer de la Ciu­tat de Gra­nada. El punt s’ha apro­vat amb els vots a favor del Govern muni­ci­pal i BComú, l’abs­tenció d’ERC i el PP i el vot con­trari de Junts i Vox.

Més segu­re­tat al metro

El ple de Bar­ce­lona també ha apro­vat aquest diven­dres ins­tar el govern muni­ci­pal a ela­bo­rar un pla espe­cial de segu­re­tat al metro amb mesu­res que inclo­guin l’incre­ment de vigi­lants, la revisió i millora dels pro­to­cols d’actu­ació, for­mació con­junta amb cos­sos poli­ci­als i nous sis­te­mes de vide­o­vi­gilància, entre altres. El text, pre­sen­tat pel PP, s’ha apro­vat amb els vots favo­ra­bles dels popu­lars, Junts, ERC i Vox, men­tre que el govern i els Comuns s’han abs­tin­gut. El tinent d’alcal­dia de Segu­re­tat, Albert Bat­lle, ha apun­tat que el nou con­tracte de segu­re­tat per als pròxims 4 anys pre­veu 800 agents de segu­re­tat, fet que ja suposa 50 agents més i més hores res­pecte el con­tracte ante­rior.

El text pre­sen­tat pel PP també plan­teja dotar els agents de segu­re­tat pri­vada d’equips de pro­tecció per­so­nal i dels recur­sos neces­sa­ris per desen­vo­lu­par la seva tasca en les millors con­di­ci­ons, inclo­ent-hi gas pebre i un botó de segu­re­tat per­so­nal que activi un pla d’emergència. A més, demana la posada en marxa d’una ‘app’ de denúncia imme­di­ata de la presència de car­te­ris­tes, per raons d’urgències sanitàries o qual­se­vol altre incidència, amb ubi­cació en temps real.

D’altra banda, sol·licita que l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona es per­soni com a acu­sació par­ti­cu­lar davant les agres­si­ons, ame­na­ces i danys oca­si­o­nats als vigi­lants de segu­re­tat al metro.

Sobre això, Bat­lle ha dit que cal seguir tre­ba­llant en alguns ele­ments, com l’app que el PP reclama, però ha mos­trat “escep­ti­cisme” sobre el fet que l’Ajun­ta­ment pugui per­so­nar-se com a acu­sació par­ti­cu­lar. “Com­par­tim el fons i ens abs­tin­drem”, ha dit. També ha afir­mat que TMB ja dona garan­ties als vigi­lants i ha apun­tat que el 2024 és l’any amb menys agres­si­ons al metro en vuit anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.