Urbanisme

Tortosa impulsa un pla de mobilitat sostenible en què es prioritzarà el vianant

L'alliberament dels terrenys de Renfe i el pont del tren seran claus per millorar el trànsit de la ciutat

Si una ciutat necessita un pla de mobilitat sostenible és Tortosa. Amb un nucli antic que va acumulant cada vegada més serveis –delegacions, biblioteca, escola d'art, etcètera– però que és un cul-de-sac; un centre dividit per les vies del tren, i un únic pont per a vianants per unir la ciutat amb un dels seus barris més potents, el de Ferreries. Els col·lapses circulatoris són constants. El nou pla de mobilitat, que en els pròxims mesos i obrint un ampli procés participatiu redactarà l'empesa Assessoria d'infraestructures i mobilitat, posarà ordre en aquesta situació i inclourà algunes actuacions que ja s'estan duent a terme com ara la construcció d'un aparcament en superfície al barri del Temple. «Volem una ciutat més amable amb el vianant», va manifestar ahir el regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Valentí Marín, que va assenyalar que el document tindrà en compte tant l'alliberament dels terrenys de Renfe al centre de la ciutat com la reconversió en una passarel·la de vianants amb carril bici inclòs del pont del ferrocarril. «Es tracta d'un pla que s'aplicarà en un termini de sis a dotze anys, tot i que alguns aspectes s'aplicaran abans», va manifestar Marín. Així les previsions són que el 2011 la ciutat dispose d'una xarxa bàsica de carril bici de quatre quilòmetres que enllaçaria l'únic tram que té actualment la ciutat al barri del Temple amb el pont del Bimil·lenari i a través del carrer Mossèn Manyà amb el pont del ferrocarril, des d'on es connectaria amb la via verda del Baix Ebre i els dos instituts.

També es volen crear més carrers de vianants al centre i al nucli antic, i per això s'impulsen els pàrquings del Temple i de Ferreries –dos de subterranis i dos en superfície–. Es pretén que només es vaja en cotxe al nucli antic si s'és veí del barri o si és estrictament necessari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.