El pla territorial de les Terres de l'Ebre incorpora una part dels més de 500 suggeriments presentats

El consell rector de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece) ha donat el vistiplau al pla territorial de les Terres de l'Ebre, un document que incorpora part dels 517 suggeriments que va tenir. «Hem incorporat totes les propostes que no entraven en contradicció amb la filosofia de l'avantprojecte», ha explicat la directora de l'Idece, Genoveva Margalef. La previsió és que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, aprove el document aquesta mateixa setmana per tal que surti a exposició pública el mes de setembre. «Durant el mes d'agost s'enviarà la documentació als ajuntaments, però no serà fins al setembre que es podran començar a presentar al·legacions al pla», ha manifestat el director dels serveis territorials de Política Territorial i Obres Públiques a les Terres de l'Ebre, Antoni Sabaté. El document, que és una revisió del pla territorial que es va aprovar el 2001, consagra l'aposta del govern per ampliar la superfície industrial de les Terres de l'Ebre i potenciar el port comercial dels Alfacs.

Pel que fa als suggeriments que s'han incorporat al pla que aprovarà el conseller, destaca la proposta d'incloure separadors urbans entre els nuclis de Tortosa i Campredó i de l'Aldea i Camarles. «El pla territorial evitarà que aquests nuclis urbans acaben unint-se», ha assenyalat Margalef. Una de les polèmiques del document van ser els criteris d'inundabilitat que ara queden fora del redactat. En el cas del sector agrícola, s'ha acceptat considerar-lo una activitat productiva, quan en l'avantprojecte es contemplava com un agent que manté el paisatge.

Pel que fa al tren-tramvia de les Terres de l'Ebre, inclòs en el Pacte Nacional per a les Infraestructures, es renuncia a la xarxa prevista entre Roquetes i Amposta.

Desdoblar l'N-420

D'altra banda, el consell rector de l'Idece ha lamentat que el Ministeri de Foment no hagi optat pel traçat català de l'autovia de l'Aragó, l'A-68, i ha reclamat el desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) i de l'N-420, així com la millora de la C-43 (que va de Gandesa a Benifallet). També demana que aquest 2009 o durant el primer semestre del 2010 es liciten les variants de l'N-420 de Gandesa i Corbera d'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.