Calafell retalla en 70 hectàrees els terrenys on es podrà edificar fins al 2023

El nou POUM no inclou el traçat de l'A-7 per la Cobertera i aposta per una C-32 sense peatges

El text de la nova eina de planificació urbanística vol resoldre bàsicament dos dels principals reptes que es plantegen al municipi: el pas de poble turístic a ciutat metropolitana, amb el conseqüent pas de moltes segones residències a habitatge habitual; i la dispersió del terme, especialment pel que fa a la dualitat entre els nuclis de Calafell i Segur. Segons les previsions del document, que s'ha elaborat amb la col·laboració de diferents universitats, el municipi passarà dels 24.000 habitants censats actuals a entre 33.000 i 42.000 l'any 2023, i la proporció de primera residència passarà del 37% actual a situar-se entre el 52% i el 58%.

Per tal d'assimilar aquest creixement que el tinent d'alcalde de Territori, Ramon Ferré, va defensar com a «sostenible», es preveu la construcció de 7.420 nous habitatges (uns 3.500 ja previstos al planejament actual i un total de 3.400 protegits) distribuïts en vuit nous sectors, que inclouen també els convenis assolits fa poc amb la promotora Gaudir

Contra la Cobertera

A l'hora de vertebrar els dos grans centres, Calafell i Segur, l'aposta principal és convertir la C-31 en una rambla al voltant de la qual s'articuli també un nou centre comercial. Per potenciar la centralitat de Segur, a més, s'han incrementat les densitats al centre i s'ha doblat el nombre de terrenys per a equipaments, tendència que s'ha seguit a tot el terme «sense que aquests terrenys suposin un cost per a l'Ajuntament», va destacar l'alcalde, Jordi Sánchez.

A canvi de la conversió de la C-31, el POUM aposta per fer servir com a vial de comunicació amb la resta de la comarca l'autopista C-32, en la qual reclama que s'eliminin els peatges. Pel que fa a l'altre gran projecte viari previst a la zona, l'autovia A-7, l'Ajuntament ha rebutjat preveure-hi el traçat per la Cobertera. «Ho fem per la nostra oposició, però també perquè ho estem parlant i segurament al final no es farà així», va dir Ferré. El pla també aposta pel ferrocarril, amb el reforç dels aparcaments a les estacions.

Pel que fa les zones verdes, s'aconsegueix preservar la pineda de l'antic càmping El Buen Vino, es traslladen construccions ara previstes en pendent i a zones de muntanya, i s'aposta per la creació de diversos parcs.

CiU, en contra

La polèmica política del ple la va marcar CiU, que va ser l'únic grup que va votar en contra de la proposta. El grup va criticar el «model de ciutat de projectes faraònics» que representa el POUM i va censurar que s'augmenti el nombre d'habitatges quan encara hi ha segones residències buides. El regidor de Territori va considerar «irresponsable» la posició per l'actitud dels convergents durant el procés d'elaboració. L'alcalde els va convidar a canviar el sentit del seu vot a l'aprovació provisional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.