Societat

Prop de 30.000 passatgers arriben amb TAV a Girona

L'ocupació dels trens els dos caps de setmana de Temps de Flors ha estat del 98%

Des de Madrid han arribat 3.425 viatgers

La pri­mera edició de Girona, Temps de Flors amb el ser­vei de TAV en fun­ci­o­na­ment ha ser­vit perquè prop de 30.000 per­so­nes visi­tes­sin la capi­tal giro­nina. Així ho va cer­ti­fi­car Renfe ahir en fer balanç dels ser­veis que l'ope­ra­dora comer­cial ha posat en marxa per faci­li­tar l'arri­bada a Girona durant la tra­di­ci­o­nal expo­sició de flors.

Cal subrat­llar que durant els dos caps de set­mana l'ocu­pació dels com­bois ha estat del 98% de mit­jana, una xifra que asse­nyala el poder d'atracció de la mos­tra flo­ral que es fa cada mes de maig a Girona. Cal recor­dar que Renfe i l'Ajun­ta­ment de Girona han col·labo­rat per pro­moure l'expo­sició de flors, i l'ope­ra­dor ha posat cada cap de set­mana vuit trens espe­ci­als per reforçar la con­nexió entre Girona i Bar­ce­lona.

Si es des­glossa la xifra de pas­sat­gers del TAV durant la set­mana pas­sada, es com­prova que del total de pas­sat­gers 21.860 han uti­lit­zat els ser­veis Avant que uneix les capi­tals cata­la­nes i els 7.800 res­tants han uti­lit­zat els ser­veis del TAV. Una altra dada que va faci­li­tar Renfe és que des de Madrid han viat­jat a Girona unes 3.425 per­so­nes al llarg d'aquesta set­mana, un fet que té un interès espe­cial per al con­sis­tori, que ha fet acci­ons en diver­ses ciu­tats com ara Sara­gossa, Tar­ra­gona, Lleida i la capi­tal espa­nyola per donar a conèixer l'esde­ve­ni­ment i fer-ne pro­moció per tal que s'incre­mentés el nom­bre de ciu­ta­dans d'aquests muni­ci­pis fins a la ciu­tat de Girona.

A Madrid i Sara­gossa es van fer unes inter­ven­ci­ons flo­rals a les esta­ci­ons del TAV per pro­moure l'esde­ve­ni­ment gironí, men­tre que a Tar­ra­gona, Lleida i Bar­ce­lona es va fer publi­ci­tat en alguns casos amb busos urbans i en altres amb anun­cis a la via pública.

LES XIFRES

29.660
passatgers
han utilitzats els trens TAV per arribar a Girona durant la setmana que ha durat l'exposició de flors.
98
per cent
d'ocupació han tingut els trens de Renfe durant els dos caps de setmana de Girona, Temps de Flors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.