Societat

tradicions

Les fires per preparar el Nadal fan el ple arreu

El pont més curt concentra les visites

Cues per accedir al Pirineu

Les diver­ses fires prèvies al Nadal van regis­trar ahir, pri­mer dia del curt pont de la Puríssima, força cues i aglo­me­ra­ci­ons. Tant la Fira de l'Avet d'Espi­nel­ves com la de Santa Llúcia de Bar­ce­lona, la Puríssima de Sant Boi de Llo­bre­gat o la d'Arte­sa­nia de Tàrrega i el Mer­cat Medi­e­val de Vic, per citar-ne algu­nes de les més tra­di­ci­o­nals i cone­gu­des, van estar ahir ben ple­nes de visi­tants.

La Fira de Santa Llúcia ja fa una set­mana que va començar i pre­veu repe­tir el volum de ven­des i visi­tants dels últims anys. El recinte de la cate­dral va que­dar petit ahir al mig­dia, ja que la ciu­tat de Bar­ce­lona regis­tra prop del 80% d'ocu­pació hote­lera aquest pont de desem­bre.

La tra­di­ci­o­nal Fira de la Puríssima de Sant Boi s'ha con­ver­tit també en l'alter­na­tiva al Baix Llo­bre­gat de la bar­ce­lo­nina de Santa Llúcia. El para­ment del Nadal i els arte­sans del cos­tat de l'església de Sant Bal­diri li donen un caire arte­sa­nal.

En aquest àmbit d'arte­sa­nia se cele­bra aquests dies la de Tàrrega, men­tre que la tra­di­ci­o­nal Fira de l'Avet d'Espi­nel­ves va començar ahir amb força afluència de visi­tants. Tot i l'allau de visi­tes, tant Espi­nel­ves com la Fira Medi­e­val de Vic no van tenir ahir el col·lapse d'altres edi­ci­ons.

El fet que el dia 8 sigui un diu­menge redu­eix en un dia les jor­na­des de venda. Per això la majo­ria de les grans fires pre­ve­uen un volum de ven­des lleu­ge­ra­ment infe­rior al d'altres anys, en què la set­mana podia arri­bar a tenir qua­tre dies fes­tius i un gran pont.

Pel que fa a les car­re­te­res, al matí hi va haver reten­ci­ons impor­tants, sobre­tot a les vies d'accés al Piri­neu. Cap a la una del mig­dia, la C-16 regis­trava 14 quilòmetres de cua a Cercs, i unes cues simi­lars a Mont­fer­rer per acce­dir a Andorra. També hi va haver 11 quilòmetres de reten­ci­ons a l'AP-7, a Mont­meló, en sen­tit nord i 9 més a la C-17 a Lliçà de Vall cap a Vic, per acce­dir a les fires Medi­e­val i de l'Avet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia