Medi ambient

PESCA

Més restriccions per a la pesca del sonso

El nou pla de gestió, més restrictiu, pendent del vistiplau de Brussel·les

La Fede­ració Ter­ri­to­rial de Con­fra­ries de Pes­ca­dors de Girona espera que la moda­li­tat de la son­sera dis­posi en breu del pla de gestió que regu­larà la pesca del sonso i els per­metrà repren­dre l'acti­vi­tat, pro­ba­ble­ment el pròxim mes de març. La pesca del sonso està regu­lada a Cata­lu­nya des de l'any 1987, però el 2006 va entrar en vigor un nou regla­ment de pesca al Medi­ter­rani, que impli­cava l'adopció de mesu­res res­tric­ti­ves per pre­ser­var l'espècie.

El comitè que regula el pla de gestió del sonso, en el qual par­ti­cipa la fede­ració, va enviar al desem­bre el docu­ment defi­ni­tiu al Minis­teri d'Agri­cul­tura, perquè el faci arri­bar a la Comissió Euro­pea per al vis­ti­plau final. A Brus­sel·les havien dema­nat endu­rir algu­nes de les mesu­res.

Final­ment s'ha reta­llat el límit de cap­tu­res màximes i les quo­tes per embar­cació, set­mana i mes. També s'ha reduït la durada de la cam­pa­nya de pesca i el nom­bre d'embar­ca­ci­ons per dia que poden sor­tir a pes­car el sonso. La son­sera només podrà ser calada sobre fons sor­rencs i la comer­ci­a­lit­zació de cap­tu­res només es podrà fer a les llot­ges de Bla­nes, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, l'Estar­tit, Bar­ce­lona, Bada­lona i Arenys. A Cata­lu­nya hi ha 26 embar­ca­ci­ons que es dedi­quen a la pesca del sonso, 12 de les quals són de con­fra­ries giro­ni­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia