tarragona

El Senat tarragoní dóna el vistiplau als plans de les infraestructures i a la candidatura dels Jocs

Ahir al matí a l'Ajuntament de Tarragona es va reunir el Senat tarragoní, al qual es va exposar la candidatura de la ciutat a l'organització dels Jocs del Mediterrani del 2017. El regidor Xavier Tarrés, moderador del debat, va afirmar que el projecte, ja en fase internacional, demostra la seva importància per les adhesions rebudes des de diferents punts de l'Estat i de l'estranger. El president executiu de Tarragona 2017, Mario Rigau, va demanar als 38 senadors que «més que mai, cal fer pinya» al voltant de la candidatura, ja que la resta de ciutats interessades ja els observen «amb lupa». Les prioritats són ara la presentació de la proposta organitzativa al comitè internacional dels Jocs, i la posterior visita d'una comissió d'avaluació a Tarragona.

En la segona part de la sessió matinal es va tractar sobre les grans infraestructures de comunicació de la ciutat, algunes de les quals ja han començat, que es troben en ple debat. Tarrés va exposar tots els plans que s'estan redactant tant en l'aspecte viari com, especialment, en el ferroviari, que en general van sorprendre per l'avançada fase de planificació en què es troben, ja que «han vist que no són tan sols idees escrites en un tovalló», si bé molts van lamentar que arriben ben bé amb dues dècades de retard. L'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, veia factible ara que s'acabin «entre el 2017 i el 2020», sobre la qual cosa alguns senadors es van mostrar més aviat escèptics. L'aspecte ferroviari va generar un interès especial, sobretot pel que fa a les estacions i a les connexions de l'alta velocitat, així com a l'enllaç que hauria de permetre que arribessin al centre de la ciutat. També es va parlar de la nova línia de mercaderies d'ample europeu des del port, de la remodelació de la façana marítima, de la nova xarxa pròpia de rodalies i, fins i tot, del Tramcamp, que alguns demanen que s'allargui també cap a llevant. Tot i que es van unificar força els criteris i es va coincidir que el full de ruta és bo, no es descarta organitzar una altra sessió del Senat més específica d'infraestructures.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.