Tornen a protestar pels accidents mortals a la C-55
Un grup de veïns tallen la carretera a Olesa de Montserrat com a protesta per l'accident mortal en què van morir una dona i el seu fill petit
Tres entitats reclamen millores urgents al govern
Un grup de veïns van tallar ahir a la tarda durant mitja hora la C-55 a l'altura d'Olesa de Montserrat en record de la dona i el seu fill que el 24 de març passat van morir en un accident de trànsit, i per reclamar, un cop més, mesures urgents per fer més segura la circulació en aquesta carretera.
El tall es va produir cap a les 5 de la tarda i hi van participar, a més de veïns de la zona, un delegació d'alcaldes, regidors del territori i familiars i amics de les dues víctimes mortals. Va començar amb unes paraules de benvinguda i agraïment als assistents i, a continuació, es va llegir un manifest en nom de les tres entitats convocants: la Federació d'Associació de Veïns de Manresa, (FAVM), l'associació Stop Accidents Catalunya i la Plataforma No Més Morts a la C-55. A continuació es va llegir un poema en brasiler (la dona que va morir era d'aquesta nacionalitat) i llavors els manifestant van restar en silenci durant uns set minuts mentre ocupaven la carretera.
El tall va durar prop de mitja hora i va tenir lloc a davant de l'entrada del polígon Can Vinyals d'Olesa de Montserrat, a pocs metres del punt on es va produir l'accident mortal. Les entitats van establir, com a protocol, organitzar un tall de trànsit de protesta cada cop que hi hagi un accident mortal, en el punt més pròxim possible al de l'accident. El del 24 de març passat va ser el primer accident mortal del 2015. El cotxe que la dona conduïa va xocar amb un camió. Ella i el seu fill van morir. Durant el 2014 es van registrar tres víctimes mortals en accidents de trànsit en el tram sud de la carretera C-55.
LA FRASE
LA XIFRA
Reclamen les promeses del 2013
Les entitats que reclamen millores urgents a la C-55 van insistir ahir en la necessitat de posar fi als punts negres de la carretera, entre Manresa i Abrera. N'han identificat set, i reclamen solucions immediates per a aquests trams i, com a solució definitiva, el desdoblament de la carretera per convertir-la en autovia, o bé l'alliberament del peatge de la C-16 per tal que l'alt índex de vehicles que ara com ara circulen per la C-55 es redueixi i molts optin per l'autopista. Carles Miras, portaveu de la Plataforma No Més Morts a la C-55, va recordar ahir que el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, el 2013 va prometre una sèrie d'actuacions impulsades pel seu departament per millorar la seguretat a la C-55 que encara no s'han posat en marxa. A més, aquestes actuacions millorarien la seguretat en 3 punts negres, “i encara quedaran quatre punts negres on no s'hi ha fet res ni de moment hi ha res previst perquè s'hi actuï”.