Vic intenta disminuir el trànsit de pas per l’Eixample Morató amb una actuació a la rambla del Bisbat
Una plataforma elevada entorpeix la circulació cap al centre i convida’ a passar pel carrer Soledat.
L’Ajuntament de Vic ha acabat aquesta setmana una actuació a la cruïlla entre la rambla del Bisbat, el carrer Santa Maria i el final del passeig de la Generalitat a l’alçada del pont de la Pista. Es tracta d’una plataforma elevada i la prolongació de les illetes que ja hi havia en aquell punt per desviar el màxim de trànsit cap al pont de la Pista i el carrer Soledat i evitar que, per anar en direcció a Taradell, Calldetenes o Roda, es continuï passant per l’Eixample Morató.
L’actuació va ser una de les demandes que els veïns de l’Eixample Morató van fer arribar a l’Ajuntament i que es va plasmar en l’acord que tots dos van assolir amb l’associació de comerciants del barri a principis d’estiu. En l’acord s’hi preveia la reobertura del carrer Bisbe Casadevall, principal via d’accés al barri i a la plaça dels Màrtirs, que arran de les modificacions en la circulació a l’Eixample Morató se li havia canviat el sentit de circulació. Per evitar, però, que això tornés a facilitar el trànsit de pas dels cotxes que van cap a l’est de la comarca pel mig del barri, es va demanar a l’Ajuntament que reforcés la senyalització a la zona de la Pista perquè aquest trànsit es reconduís pel carrer Soledat i la zona de L’Atlàntida.
La senyalització, efectivament, s’ha reforçat. També, però, s’ha fet una actuació a la calçada consistent en una plataforma elevada que uneix les diferents illetes d’aquell sector, algunes de les quals s’han ampliat en superfície i tot. Així, tots els vehicles que vénen de la rambla del Bisbat i de la carretera de Barcelona i que volen continuar cap al centre i, per tant, són susceptibles de passar per l’Eixample Morató, es veuen obligats a reduir la velocitat i enfilar-se a la plataforma elevada. Així, s’intenta evitar que es continuï en direcció a la rambla dels Montcada, el Portalet, sense voler. Amb l’actuació, en canvi, es facilita la circulació en direcció al pont de la Pista i el carrer Soledat.
Abans d’acabar l’any des de l’Ajuntament compten poder aterrar la gasolinera de la Pista. El conveni urbanístic amb els propietaris ja el tenen firmat i només estan pendents del permís de la Comissió d’Urbanisme de la Generalitat. Un cop aterrada la gasolinera esperen poder reformar aquell sector i poder fer-hi més atractiva la circulació i que s’acabi convertint d’una vegada per totes en l’alternativa dels conductors que van en direcció Taradell, Calldetenes o Roda per sortir de la ciutat.
L’actuació s’ha fet al mes d’agost, quan hi ha menys trànsit, i ha representat poc cost a l’Ajuntament, que el regidor Antoni Serra compta que no superarà els 5.000 euros, ja que s’ha fet amb un pla d’ocupació. La senyalització, de cartró-pluma, en paraules de Serrat, és provisional, a l’espera de poder implementar la definitiva en el marc del nou pla de senyalització de la ciutat. Pel fet de ser a l’agost no n’han trobat de millor qualitat.
Un cop feta l’actuació a la rambla, a principis de setembre des de l’Ajuntament esperen poder tornar a asseure’s amb veïns i comerciants de l’Eixample Morató i començar a implementar algunes de les altres mesures previstes en l’acord a què van arribar a principis d’estiu i que ja va avançar EL 9 NOU del 25 de juliol. A part de girar el sentit de circulació del carrer Bisbe Casadevall, també està previst fer-ho al de la Misericòrdia.