Vallès Oriental

Renfe ultima el projecte per posar ascensors a Granollers-Centre

Les obres, fixades primer per aquest any, està previst que comencin el segon trimestre de 2016

Renfe ultima el projecte executiu per a la instal·lació d’ascensors que facilitin la circulació entre andanes als usuaris de l’estació de Granollers-Centre amb mobilitat reduïda.

Segons han informat fonts de la companyia, el projecte ja està pràcticament enllestit i, en breu, s’obrirà el procés de licitació. L’inici de les obres es fixa pel segon trimestre de l’any vinent. La inversió que es va preveure era d’1,1 milions.

La construcció d’ascensors a Granollers-Centre és una llarga reivindicació dels usuaris i també de l’Ajuntament. Per accedir a les dues andanes de les vies per on circulen la majoria dels trens que van cap a Barcelona o Sant Celoni, cal fer ús del pas soterrat amb escales i sense rampes. A finals de 2014, el Ministeri de Foment va anunciar un seguit d’inversions de millora a la xarxa de rodalies que preveien que aquest 2015 ja haurien d’haver començat –i en la majoria de casos haver acabat– els treballs. Ara, l’inici es retarda fins al primer trimestre de l’any que ve.

En el paquet, també hi entraven els treballs per posar ascensors a les dues estacions de Mollet: Mollet-Sant Fost, a les línies R2 i R8, i Mollet-Santa Rosa, a la línia R3. Els projectes ja s’estan treballant, tot i que fonts de Renfe han explicat a EL 9 NOU que estan més endarrerits que el de Granollers-Centre. Amb tot, es calcula que les obres es licitaran i podran començar durant la segona meitat de l’any que ve. La inversió prevista a Mollet-Sant Fost era de 3,8 milions amb la construcció d’un nou pas inferior i la cessió de l’actual, que va de carrer a carrer, a l’ajuntament. A Mollet-Santa Rosa, que ara no té pas inferior, se’n preveia un amb una despesa d’uns 2,05 milions d’euros. Aquí la idea inicial incloïa l’allargament de les andanes.

A l’estació de Sant Celoni, no hi ha prevista cap actuació perquè ja té rampes. Tot el pla anunciat l’any 2014 preveia un volum d’inversions d’uns 200 milions amb actuacions a 69 estacions de tren de Catalunya, la majoria dins del nucli de rodalies.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.