Infraestructures

La remuntada a l'aeroport de Girona haurà d'esperar

El 2016 havia de ser l'any de l'inici de la remuntada de passatgers a les instal·lacions de Vilobí, però finalment Ryanair ha decidit tornar a retallar i només està confirmada de moment una nova companyia per a l'estiu que ve

El canvi de tendència que fa un mes augurava el director de l'aeroport de Girona segurament anirà més lentament i tard de l'esperat. Fa uns mesos totes les veus preveien que el 2015 es tocaria fons –s'haurà tancat amb només 1.775.000 viatgers– i fixaven el 2016 com l'any de l'inici de la remuntada a Vilobí: Ryanair havia promès que hi tornaria a créixer a partir d'aquest hivern i semblava que hi havia diverses companyies interessades en Girona. La crua realitat, però, un cop arribada l'hora de la veritat, és que Ryanair tornarà a reduir el nombre de rutes i que ara per ara només hi ha una nova companyia confirmada per a l'estiu que ve.

Michael O'Leary, l'excèntric cap de Ryanair, va ser el febrer passat teòricament molt clar a Barcelona: la companyia està “compromesa” amb Girona, que concep com “un número dos molt important”, rere el Prat, però Ryanair tenia un dèficit d'avions i necessitava tornar a retallar l'estiu del 2015 a l'aeroport de Vilobí. La idea, segons O'Leary, era tornar-hi a créixer a partir de l'hivern i sobretot de l'estiu del 2016, a mesura que anessin rebent els nous avions que tenen encarregats. La programació d'aquest hivern, amb una ruta menys que un any enrere, ja va evidenciar que les bones paraules de Ryanair no anaven per bon camí, però la clau continuava sent la programació d'estiu del 2016. I aquesta setmana la companyia ja ha confirmat que hi haurà retallada de nou. I bastant important tenint en compte que a Girona ja va ser on més rutes va suprimir tant el 2014 com el 2015. En només tres anys s'haurà passat de 65 destinacions el 2013 a només 29 l'estiu que ve. Per fer-se una idea de la pobresa de la programació d'estiu, amb només 29 rutes, tan sols cal dir, per exemple, que l'hivern del 2010/11 –temporada baixa– Ryanair en tenia 46 a Girona. La companyia, doncs, no només ha preferit destinar els nous avions que ha rebut a altres aeroports, sinó que fins i tot n'ha retirat algun. Caldrà esperar que en vagi rebent més, a veure si algun l'assigna a Vilobí.

I si les perspectives amb Ryanair, que acapara des de fa anys més del 90% de passatgers de Vilobí, no són bones, tampoc no són gaire millors les de la buscada diversificació de companyies. El 2015, en comptes de millorar, hi ha hagut una davallada del nombre de companyies bastant important –sobretot destaca la marxa de Wizz Air, l'única que hi era present tot l'any, a més de Ryanair, però també d'altres com ara la belga Thomas Cook o els vols xàrter de Tui Airlines Nederland– i no està clar a hores d'ara que es pugui compensar del tot el 2016. Només està confirmada ara per ara una nova companyia per a l'estiu que ve: la britànica Jet2.com, que tindrà vols amb Newcastle, Glasgow i Manchester per portar turistes que s'allotjaran a la Costa Brava i Girona. S'oferiran uns 37.000 seients entre el maig i el setembre. És cert que també ha transcendit l'interès d'altres companyies, però de moment no s'ha materialitzat amb cap anunci oficial de data d'inici de vols ni nombre de rutes i freqüències.

Capítol a part mereix el sempre reivindicat vol a Madrid. Air Andorra va anunciar la tardor del 2014 que tenia intenció d'oferir un vol diari Girona-Madrid a principi del 2015 però mai més no se n'ha sabut res. El juny passat Flyinfiniti, una companyia creada per empresaris gironins expressament per a aquest fi, també va anunciar la recuperació del Girona-Madrid. En aquest cas amb dos vols diaris i a partir del setembre passat. Som ja a gener del 2016...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.