Ciència

Emprenedoria

Un giny per no perdre el fill

L'estudiant d'enginyeria mecatrònica de la UVic-UCC Matheus Tomio crea CareOn Pulse, una polsera que connecta pares i criatures

La producció inicial serà de 2.500 unitats i Port Aventura podria ser un dels primers clients

Quants pares i mares han tingut alguna vegada l'espant de perdre el seu fill o filla enmig d'una aglomeració de gent, en un centre comercial, al parc d'atraccions o a la platja? Matheus Tomio, estudiant de tercer curs del grau d'enginyeria mecatrònica de la UVic-UCC, no ha viscut en la pròpia pell aquesta sensació, però sap que al Brasil, el seu país d'origen, els segrestos de criatures són freqüents. Per això va decidir crear un prototip de polsera que emetés un senyal vibratori al canell dels progenitors quan la canalla s'allunya més de deu metres. El primer producte sortirà al mercat al setembre i per començar se'n faran 2.500 unitats.

Tomio, que va arribar a la UVic-UCC el curs passat amb un programa Erasmus, va donar a conèixer el seu prototip en la competició interuniversitària d'emprenedors Start Up Programme, que es va fer a Madrid i en el qual aquest any van participar estudiants de 23 universitats de l'Estat espanyol. Tomio, que forma part d'una empresa emergent de sis estudiants brasilers,
hi va guanyar el Cisco-Technopreneurship Award, que valora la creativitat i l'esperit innovador dels
emprenedors.

La unitat d'emprenedoria de la UVic-UCC, dirigida per Elisenda Tarrats, l'ha assessorat per fer un pla d'empresa per a la seva firma CareOn. De moment ja s'ha contactat amb alguns inversors interessats en el projecte, com un de català disposat a finançar no els 38.000 euros inicials que calen sinó 100.000 euros si troba el primer client, que es mirarà que siguin parcs d'atraccions com ara Port Aventura. “Els ho deixarem perquè ho provin. Primer volem donar-ho a conèixer; la nostra idea no és fer diners sinó salvar vides i donar tranquil·litat als pares”, diu Tomio.

Una versió que es millorarà

La polsera, CareOn Pulse, serà de plàstic antial·lèrgic. Les primeres funcionaran amb una bateria de 24 mesos d'autonomia i un llum que avisarà de la càrrega disponible.
Serà lleugera, submergible a l'aigua i els usuaris més joves –sobretot infants de 3 a 6 anys– no la podran obrir perquè hi ha una tanca que ho impedeix. A més, “a la polsera del nen hi ha un cable d'acer intern que evita que es pugui tallar o treure”, explica Tomio. La polsera del progenitor emetrà una vibració quan la criatura s'allunyi i en la de la criatura sonarà un so. El lot complet de totes dues sortirà al mercat a un preu de 60 euros i per començar es vendrà en el mercat espanyol i brasiler, tot i que l'objectiu seria acabar-ho comercialitzant també als EUA. De moment CareOn té la patent brasilera d'aquest producte i ara estan firmant la patent internacional.

La polsera original anirà evolucionant. Tomio preveu que en futures versions la distància màxima d'allunyament de la criatura sigui graduable, que la polsera de l'infant vagi connectada al mòbil dels pares o fins i tot que el públic objectiu variï: “En següents fases es podria pensar també per a gent amb demència o malalts d'Alzheimer que necessiten un recordatori per prendre el medicament o bé per detectar febre o nivells de glucosa en persones diabètiques”. Segons el CEO de CareOn, que es va vendre el cotxe i la guitarra per finançar el projecte, “el primer producte serà barat i senzill i tot l'I+D s'invertirà per posar-hi nous sensors”.

10
metres
és la distància màxima que permet a la criatura allunyar-se dels pares sense emetre senyal
60
euros
és el preu de venda al públic del joc de dues polseres (la d'adults i la de nens) en el mercat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia