Societat

Baix Penedès i Garraf fan pinya contra el peatge de la C-32

El tall de la C-31 convocat ahir per la Coordinadora Calafell va aplegar prop de 200 persones entre Cubelles i Segur de Calafell

Estan farts dels embussos i els accidents a la carretera, i reclamen que l'autopista sigui gratis

Si encara no fa ni un mes els alcaldes del Baix Penedès i el Baix Gaià convocaven els ciutadans a tallar la carretera N-340 a l'altura de Roda de Berà per demanar la gratuïtat de l'autopista AP-7 per posar fi al col·lapse i als accidents a l'N-340, ahir prop de dues-centes persones tallaven la C-31 a Cubelles i Cunit per demanar la supressió del peatge a l'autopista C-32 i eliminar el col·lapse i l'alta accidentalitat a la C-31. Els municipis del Penedès –Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf– fa temps que estan en peu de guerra pels col·lapses de trànsit a les principals vies. Tenen dos fronts oberts: un contra l'Estat, titular de l'N-340, i l'altre contra la Generalitat, propietària de l'autopista Pau Casals C-32. Totes dues autopistes estan en mans d'una concessionària privada que cobra peatge a canvi d'haver finançat l'obra.

La Coordinadora Calafell –formada per associacions de veïns, empresaris i partits polítics– va convocar ahir a les set de la tarda un doble tall a la C-31 a Cubelles (Garraf) i Segur de Calafell (Baix Penedès), que va ser secundat per unes 200 persones –150 a Segur i una cinquantena a Cubelles–. El moviment veïnal i polític va voler fer palès un cop més el malestar que existeix al litoral pel preu de l'autopista C-32. Una de les organitzadores, Esther Otero, va denunciar “l'altíssim cost de desplaçament” que suporten els veïns d'aquestes comarques, ja que, segons ella, tenen un dels peatges més cars d'Europa. “Això no ho pot sostenir cap economia domèstica avui dia”, va lamentar Otero, que va posar d'exemple un autònom amb dues furgonetes “que es gasta 700 euros mensuals en peatges”. La plataforma també denuncia la falta de diàleg amb la Generalitat per resoldre aquesta situació. Segons Otero, “la Generalitat no ens ha donat cap solució, ni tan sols la possibilitat de rebre ajudes o subvencions per rebaixar el cost del peatge”. Els convocants asseguren que la gratuïtat de l'autopista afavoriria l'arribada de més visitants i reduiria el nombre d'accidents a la C-31. També ho creuen els consistoris implicats, com ara el de Cubelles. El seu segon tinent d'alcalde, José Manuel Ardila, que va participar en la protesta, va denunciar el “greuge comparatiu” que hi ha entre els municipis que han de pagar peatge i els que no, i considera que, “si no hi haguessin peatges, vindrien més empreses a aquesta zona i rebríem més inversions”.

LES FRASES

El preu que hem de pagar no el pot sostenir una economia domèstica d'avui dia
Esther Otero
Portaveu de la Coordinadora
Sense peatges vindrien més empreses i hi hauria més inversions al territori
José Manuel Ardila
2N TINENT D'ALCALDE DE CUBELLES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.