Infraestructures

El TSJC rebutja la petició dels camioners de poder tornar a circular per l'N-II

El tribunal desestima un recurs presentat per transportistes en contra de la resolució de la Generalitat que els obliga a passar per l'AP-7

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha desestimat íntegrament el recurs de diverses associacions de transportistes que reclamaven que es declaressin nul·les l'obligatorietat de circular per l'AP-7 i la prohibició de pas de camions per l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera.

La sentència de la secció tercera de la sala contenciosa administrativa rebutja cadascun dels arguments dels transportistes –representats per la Federación Nacional de Asociaciones de Transportistas de España, l'Associació General d'Autònoms-Pimes de Transportistes de Catalunya i l'Asociación de Transportistas Agrupados Condal– contra la mesura restrictiva de pas que va establir el Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya. És la primera sentència del TSJC per a aquest cas i encara queda pendent, com a mínim, la referent al recurs interposat per la Confederació de Transportistes de Catalunya (Cetcat), que engloba la patronal gironina Asetrans.

L'alt tribunal català entén que la implicació de camions de mercaderies de quatre o més eixos “en la meitat” dels accidents ocorreguts a l'N-II “és motiu més que de sobres per prendre mesures dràstiques mentre no s'adapta la infraestructura a l'increment que hi ha hagut en el nombre d'usuaris i vehicles”, mentre que la part recurrent insistia que pel mateix motiu seria justificat restringir la circulació d'altres vehicles, com ara les motocicletes, que també estan implicades en accidents. La sentència també rebat la tesi de “vulneració del dret fonamental a la lliure circulació de vehicles”, ja que considera que aquest dret “mereix veure's circumstancialment restringit quan del que es tracta és de conjurar les amenaces que planen sobre el dret a la vida, a la salut i a la integritat física dels usuaris de la via en el seu conjunt. I encara més havent-se disposat un itinerari alternatiu en condicions econòmiques assequibles”, hi afegeix amb referència a l'ús de l'AP-7. El TSJC també afirma que és competència del govern de la Generalitat adoptar la mesura, cosa que els transportistes en el seu recurs qüestionaven.

Pendents d'una segona

El recurs que ara ha estat rebutjat es va començar a tramitar el 2013, pocs dies després que la mesura de prohibició de circular per l'N-II entrés en vigor. En paral·lel, i encara pendent de resoldre, n'hi ha un altre interposat per Cetcat que, entre les motivacions principals, exposa que als transportistes el pas per l'AP-7 els ha suposat un sobrecost econòmic important, d'uns 7.200 euros anuals.

LA DATA

19.04.13
Dia
que va entrar en vigor la prohibició que els camions circulessin pel tram gironí de l'N-II.

LA XIFRA

3.000
camions
de mitjana diària es calcula que han deixat de circular per l'N-II.

LA FRASE

Una implicació dels vehicles afectats en la meitat dels accidents és motiu més que de sobres per prendre mesures dràstiques
Secció 3a del TSJC


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.