Medi ambient

Un mort a Palamós i cerca d’un altre mariner caigut al port

La primera víctima confirmada, un home de 69 anys, va caure al mar arrossegat per un cop de mar a la Marina

El desaparegut afermava l’amarratge d’un vaixell mercant arrecerat al port

El temporal limita la cerca a mitjans aeris i terrestres

Els greus efec­tes mate­ri­als de la bor­rasca Glòria per ter­res cata­la­nes no s’havien sal­dat, fins ahir, amb danys per­so­nals de gra­ve­tat. Sí ensurts, com ara el sal­va­ment, per part dels Bom­bers, ahir, de dues per­so­nes envol­ta­des per l’aigua en una màquina a Bàscara. Però ahir el dia començava amb dos des­a­pa­re­guts i aca­bava amb la notícia de la pri­mera mort, a Palamós: un home de 69 anys, veí de Pala­fru­gell, que es va acos­tar a la nit al port Marina per com­pro­var l’estat d’una embar­cació fami­liar. Fonts del con­sis­tori expli­ca­ven que la víctima, que havia acce­dit a una zona amb l’accés pro­hi­bit pel tem­po­ral, va ser arros­se­gada per un cop de mar. Tot i ser res­ca­tada pels tre­ba­lla­dors de la ins­tal·lació, efec­tius de la Poli­cia Local i el SEM no van acon­se­guir-lo rea­ni­mar.

Pel que fa als des­a­pa­re­guts, el pri­mer cas es va resol­dre feliçment: un home de 80 anys que havia sor­tit a pas­se­jar a Begues –loca­lit­zat ahir de bon matí–. Però no pas el segon, un mari­ner del vai­xell mer­cant Manisa Star que va caure a l’aigua men­tre inten­tava asse­gu­rar l’amar­ratge del buc al port comer­cial de Palamós, dimarts a un quart d’onze de la nit.

El vai­xell, de ban­dera por­tu­guesa, va car­re­gar bio­massa fores­tal al moll comer­cial pala­mosí al llarg de dilluns, però les seve­res con­di­ci­ons marítimes van fer reco­ma­nar la seva estada a port fins que amainés el tem­po­ral, i des de dimarts roman car­re­gat men­tre espera de poder sal­par. A causa del fort vent que va tor­nar a bufar dimarts al ves­pre, els caps que el man­te­nien amar­rat es van tren­car i el mari­ner inten­tava reforçar l’amar­ratge quan va caure a l’aigua, arros­se­gat per una onada que va superar el dic de pro­tecció de la infra­es­truc­tura. Al port han hagut de sus­pen­dre els tre­balls de reforç del dic prin­ci­pal de recer per la con­tundència de l’onatge, on ahir al matí, i amb unes con­di­ci­ons no tan extre­mes, les ona­des con­ti­nu­a­ven ultra­pas­sant la bar­rera.

Només per aire i terra

Després de rebre l’alerta per la cai­guda de l’home, que duia una armi­lla de flo­tació però enmig de l’onatge no va arri­bar als sal­va­vi­des que li van llançar, l’embar­cació Sal­va­mar Sirius va inten­tar socórrer-lo, sense èxit. Ahir a pri­mera hora del matí efec­tius de Sal­va­ment Marítim, Bom­bers de la Gene­ra­li­tat, Mos­sos d’Esqua­dra i Guàrdia Civil van repren­dre la cerca impos­si­ble per mar, perquè les embar­ca­ci­ons van haver de tor­nar a port pel fort onatge d’entre cinc i sis metres, i amb vents de 60 km per hora. L’ope­ració es va limi­tar al sobre­vol d’un helicòpter dels Mos­sos –entre Palamós i cap al sud, fins a Sant Feliu– i ras­tre­jos per terra només en els punts a recer de les ona­des.

LA DATA

20.01.20
El vaixell ‘
Manisa Star’ va carregar dilluns biomassa al port de Palamós, però no havia pogut salpar pel temporal.

LA XIFRA

5-6
metres
van assolir les onades ahir al matí al voltant de la badia, situació que va impedir la cerca per mar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia