Medi ambient

Els ciutadans es fan seu el riu

Augmenta el nombre de persones que visiten el riu per les noves zones d'oci

Els ciclistes demanen millores de senyalització i connexió

Els treballs de recuperació mediambiental i social de l'espai fluvial han facilitat l'accés dels habitants del Baix Llobregat al riu. Només una dada: l'alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bosch, afirma que els caps de setmana poden anar més d'un miler de persones al parc fluvial que es va obrir al públic el 8 de desembre de l'any 2008. És habitual, doncs, trobar famílies amb criatures, gent gran, ciclistes i excursionistes al costat del riu.

Una de les noves possibilitats d'esbarjo que les administracions i les entitats ofereixen en relació amb el riu i que han tingut bona acollida entre els habitants de la comarca és la bicicletada popular que des de fa dos anys organitza la Diputació amb la col·laboració dels diferents municipis que tenen espai fluvial, la Federació Catalana de Ciclisme i el Parc Agrari del Baix Llobregat. Es tracta d'una passejada de 17 quilòmetres per la vora del riu. En la segona edició, celebrada fa una setmana, hi van participar 1.200 persones. Els ciclistes van començar a la Colònia Güell i van acabar el recorregut al Parc Nou del Prat. A peu i en bici, per exemple, es poden visitar espais com ara els aiguamolls de Castellbisbal, anar des de Martorell fins a Molins de Rei i des de Sant Boi fins al delta del Llobregat. A més, en alguns punts s'han creat zones de pícnic i de descans.

Sergi Turiella, soci de Bicibaix –entitat dedicada a la promoció de la bicicleta al Baix Llobregat–, reconeix que en els darrers cinc anys hi ha hagut millores, sobretot als accessos. Aquest és el cas de Sant Boi i del Prat de Llobregat. “De Molins de Rei al Prat hi ha un camí que està bastant bé. També es pot fer, per exemple, la ruta des de Sant Andreu de la Barca fins al Prat de Llobregat”, comenta. Tot i això, l'entitat creu que calen més millores en dos sentits: la senyalització i les connexions entres les dues parts del riu. Posa un exemple: “Per anar de Sant Boi a Cornellà hi ha 2 quilòmetres. Per creuar, però, s'ha de baixar fins al pont del camp de l'Espanyol. Així, acabes fent el doble de trajecte”.

Turiella apunta que el principal entrebanc que tenen tant ciclistes com excursionistes són les infraestructures que funcionen de barrera. “Les grans infraestructures i moltes de les obres més petites que s'estan fent ara no tenen en compte l'accés dels vianants i de les bicis”, hi afegeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona