Cornellà s'endolla

L'Ajuntament del Baix Llobregat adquireix una flota de quatre vehicles elèctrics en el marc de les mesures que ha engegat per protegir el medi ambient i reduir la despesa municipal

Són petits i silenciosos. Poden arribar als 80 quilòmetres per hora sense contaminar i es carreguen, per només un euro al dia, connectant-los a la xarxa elèctrica. Aquestes són algunes de les característiques dels cotxes elèctrics, la darrera aposta que ha fet l'Ajuntament de Cornellà en el marc de les mesures que du a terme per protegir el medi ambient i, a més, reduir la despesa municipal. Segons l'alcalde, Antoni Balmón, la flota adquirida pel consistori suposa «un estalvi de 30.000 a 50.000 euros anuals en manteniment i conservació». Els vehicles s'utilitzaran per fer tasques d'inspecció municipal a la ciutat. Així, per exemple, serà habitual veure treballadors dels serveis municipals de l'àrea d'Espai Públic moure's per Cornellà amb cotxes petits de color blau elèctric que disposen d'aire condicionat i ràdio. Com explica Francesc Buyolo, director comercial de l'empresa Emovement Iberia SL, la responsable dels vehicles REVA comprats pel consistori a través d'una convocatòria d'ajuts del Departament de Medi Ambient i Habitatge, el cotxe «està pensat per cobrir les necessitats de mobilitat dins de les ciutats» perquè té unes mides reduïdes i el seu consum és de 0,15 kWh/km. Una vegada la bateria estigui carregada, els vehicles tindran una autonomia de 80 quilòmetres.

Malgrat que no és el primer municipi català que fa una aposta pels cotxes elèctrics, sí que és el que n'ha adquirit més de cop. Cada vehicle ha costat 11.600 euros, finançats en un 73% per la Generalitat. L'any 2005, el consistori va fer el primer pas amb l'adquisició d'un cotxe amb motor híbrid. Balmón emmarca la compra dels cotxes en un pla global que ja ha posat en marxa el govern municipal per «protegir el medi ambient». En aquest sentit, destaca la voluntat de treure el trànsit del centre de Cornellà i l'aposta pel transport públic que s'ha fet en casos com, per exemple, l'accés al nou camp de l'Espanyol, situat al municipi. El batlle està convençut que el futur està reservat a aquest tipus de vehicles, malgrat que ara per ara les ciutats no estan preparades, ja que cal una infraestructura per fer possible la càrrega elèctrica.

Del tot elèctric

El vehicle REVA –Revolucionary Electric Vehicle Alternative– és el primer cotxe íntegrament elèctric que s'ha introduït al mercat estatal. Segons Buyolo, aquest tipus de cotxe té tot un seguit d'avantatges; com que és silenciós, no contamina ni requereix un manteniment car. El principal inconvenient, però, «és la manca d'endolls» per a la càrrega. De moment, el principal client de l'empresa Emovement Iberia SL és l'administració, «malgrat que està pensat per a tothom».

Altres apostes

Sabadell, Barberà del Vallès i Girona són alguns del municipis que han comprat vehicles elèctrics per incorporar-los a la flota. A Barcelona es preveu que a partir del mes de desembre es comencin a incorporar un total de 380 vehicles elèctrics als serveis municipals. En concret, adquiriran cotxes i motos per utilitzar-los en tasca de neteja i vigilància. A més, instal·laran 191 punts de càrrega, 60 en superfície i 131 en aparcaments subterranis, i hi haurà endolls repartits per tota la ciutat per tenir la infraestructura necessària per poder carregar aquest tipus de vehicle. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va anunciar al Saló de l'Automòbil la futura adquisició d'aquests vehicles. La proposta s'emmarca en el projecte LIVE (logística per a la implantació dels vehicles elèctrics), impulsat pel mateix consistori i la Generalitat, a més d'empreses i institucions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.