Medi ambient

MEDI AMBIENT

Control per a la reforma de la ronda de l'Estany

El consorci farà un seguiment de les obres de millora de la carretera, atesa la fragilitat de la zona afectada

El Consorci de l'Estany, l'ens que gestiona l'espai natural de la zona lacustre de l'estany de Banyoles, es cuidarà de fer un seguiment de les obres de reforma de la carretera de circumval·lació del llac, que començaran passat festes i que duraran uns tres mesos, segons les previsions. El mes passat, el grup municipal d'ICV a l'Ajuntament de Banyoles va demanar que es creés una comissió de seguiment dels treballs, i que la formessin representants (polítics i tècnics) dels dos municipis afectats, que són Porqueres i Banyoles. La proposta finalment va ser rebutjada i es va optar per encarregar aquesta responsabilitat al consorci. “Tenint un organisme en què estan representats els dos ajuntaments i que compta amb tècnics, no calia crear cap comissió”, ha indicat el director del consorci, el regidor de l'Ajuntament de Banyoles Jordi Bosch Batlle. El seguiment es farà per assegurar-se que els treballs no afectaran de manera negativa l'ecosistema de la zona, on viuen espècies de fauna i flora protegides.

Paga la Diputació

El projecte, que es va començar a tramitar el 2009, va estar molts mesos pendent de la declaració d'impacte ambiental. El document advertia que la GIV-5248 passa per una zona “molt delicada des del punt de vista faunístic”, amb referència a la presència, entre altres espècies, de les tortugues de rierol i de l'estany, diversos amfibis i la llúdriga. Per aquesta raó, una de les mesures incloses en el projecte és la construcció de passos de fauna. Una altra decisió relacionada amb la fragilitat de l'entorn va ser fer les obres durant l'època de l'any durant la qual l'afectació a la fauna fos menor. Les obres estan pressupostades en 686.000 euros, que aportarà la Diputació, propietària de la carretera. La intervenció abastarà els
2,2 km que separen, per la banda oest del llac, les zones del camp de futbol nou de Banyoles (al sud de l'estany) i la de Lió (al nord). Els extrems del traçat són al terme de Banyoles i la part central és de Porqueres. El traçat no es modificarà, però l'estructura experimentarà canvis importants. Paral·lel a la calçada, hi faran un carril per a bicicletes i per a vianants. La calçada passarà de tenir sis metres d'amplada a tenir-ne cinc, mentre que el carril farà 2,5 metres.

Una volta per a l'esport i l'esbarjo

L'objectiu del projecte és convertir la carretera en una via semiurbana en què els vehicles motoritzats hauran d'anar a poc a poc. Dit en altres paraules, s'adaptarà la GIV-5248 als usos que ha anat adquirint els darrers anys i que, més que en una via de comunicació, l'han convertit en un espai per fer-hi esport i d'esbarjo. El carril per a bicis i vianants es connectarà amb la que ja existeix a la banda de llevant del llac (al terme de Banyoles), on ja està consolidat un carril bici molt utilitzat i que ara queda interromput entre Lió i l'església de Santa Maria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.