Medi ambient

L'asfaltatge del camí pel mig del Montseny avança amb l'informe ambiental

L'Ajuntament argumenta que asfaltar el camí de les Illes reduiria vuit minuts el trajecte entre Montseny i Viladrau

Els opositors ja han presentat al·legacions

La pavimentació del camí del Montseny entre el càmping Les Illes i Sant Marçal que planeja l'Ajuntament de Montseny (Vallès Oriental) escurçaria el temps de recorregut entre aquest poble i Viladrau (Osona) en 8,3 minuts amb la velocitat màxima permesa de 30 km/hora. Aquesta dada s'inclou en la declaració d'impacte ambiental que l'Ajuntament ha lliurat a la direcció general de polítiques ambientals del Departament de Territori i Sostenibilitat, que era un tràmit obligatori abans de poder engegar les obres. De moment, la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny ja ha presentat una al·legació.

El temps de recorregut que s'estalviaria entre diversos llocs del Montseny és un dels arguments que presenta l'Ajuntament per justificar la necessitat de pavimentar el camí en un tram de 3,7 quilòmetres, cosa que permetria millorar la connexió de les dues carreteres principals que travessen el parc natural del Montseny, la que va de Palautordera a Seva
i la que va de Sant Celoni
a Viladrau. El document municipal defensa que seria un element que milloraria la qualitat de vida dels habitants del parc, però la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny troba que el temps de reducció del viatge no és suficient per justificar els costos econòmics i ambientals de l'obra, que té un pressupost de més de 300.000 euros.

Els contraris al projecte han demanat al Departament de Territori de la Generalitat que rebutgi l'obra i han alertat que l'asfaltatge del camí podria tenir un efecte crida en els visitants que rep el Montseny. Els opositors assenyalen també que al tram del camí que es pretén pavimentar no hi viu ningú de manera permanent. La coordinadora també rebutja l'argument que l'obra desviaria part del trànsit de vehicles per la carretera entre la Costa i Santa Fe, passant pel coll de Santa Helena, perquè considera que seria traslladar els impactes negatius del trànsit, com el soroll i la contaminació, a una zona qualificada de reserva natural, la qualificació de màxima protecció dins del parc del Montseny, com és la capçalera del riu Tordera.

LES XIFRES

8,3
minuts
és el temps en què es reduiria el trajecte entre Montseny i Viladrau, i 8,4 entre Palautordera i Viladrau.
300.000
euros
és el pressupost que s'ha destinat a les obres d'asfaltatge que s'han de fer al camí de les Illes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona