Infraestructures i serveis

Economia

Foment iniciarà el 2020 el cobriment a Montcada

De la Serna es compromet a invertir 300 milions i executar l'obra en 38 mesos

El cobriment de la línia R2 de Montcada, reivindicada des de fa 30 anys, començarà a ser una realitat el primer trimestre del 2020. Aquest és el nou compromís de Foment i Adif, en boca del ministre Íñigo de la Serna, que va fer ahir a la tarda, primer, en el transcurs de la reunió de la comissió política i tècnica amb el president d'Adif, Juan Bravo; l'alcaldessa, Laura Campos; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la regidora de Barcelona, Janet Sanz, entre d'altres, i, posteriorment, davant dels mitjans a la Casa de les Aigües.

Amb aquest calendari treballa Foment per complir els tràmits de l'elaboració de dos estudis informatius, les declaracions d'impacte ambiental i, finalment, els projectes constructius per fer subterrani un tram de gairebé quatre quilòmetres des del barri de Vallbona de Barcelona fins al pont de l'autopista C-33, però també per implantar una tercera via fins a Montmeló, a proposta de la Generalitat. El conseller Rull va destacar que aquesta és una mesura per tenir “més seguretat i capacitat”, que garantirà trens semidirectes i per minimitzar les incidències. El pressupost per executar els treballs arribaria als 300 milions i De la Serna va avançar que les obres es faran per fases, minimitzant l'impacte sobre el servei. El termini de l'actuació es pot allargar uns 38 mesos.

Tot i que aquest és un nou anunci que s'afegeix a la llista de promeses incomplertes pel govern espanyol, començant per l'acord del 2007 de fer les obres en paral·lel a les del tren d'alta velocitat o el de l' abril passat per iniciar-les aquest any, aquesta vegada l'alcaldessa, Laura Campos –visiblement emocionada–, va remarcar que s'estava escrivint “la primera pàgina del nou futur” de Montcada per recuperar “el sentint de pertinença i identitat” i tancar una “ferida a cel obert” que ha dividit un municipi molt “trinxat” i “ple de cicatrius”, amb quatre línies de trens, cinc estacions i autopistes. Rull va ser més prudent en afirmar que el dia històric serà “quan l'inaugurem”, mentre que el ministre reconeixia que havien de “recuperar la credibilitat” i curar una cicatriu, però garantia que la millor garantia per complir el compromís era la creació d'una comissió específica per al projecte que es reunirà cada tres mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia