Infraestructures i serveis

municipal

serveis

Calella anuncia que obrirà a l’octubre la primera oficina d’atenció ciutadana

Ocuparà la planta baixa de l’antic ajuntament i hi treballaran cinc persones

El nou servei permetrà agilitar la resposta i apropar l’administració als veïns

El 2 d’octubre és la data triada inicialment perquè s’inauguri la primera oficina d’atenció al ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Calella. El nou servei ocuparà la planta baixa de l’antic edifici consistorial i hi treballaran cinc persones que s’encarregaran de resoldre les gestions, consultes i peticions dels veïns d’una forma integral. El tinent d’alcalde de Recursos Interns i Territori, Jordi Sitjà (PDeCAT), avança que el projecte s’emmarca en “la necessitat de racionalitzar l’organització i facilitar al màxim les gestions que ha de fer el ciutadà i que ara, a vegades, demanen més temps del que es voldria”. En aquest sentit, el regidor assegura que al capdavant de l’OAC hi haurà els tècnics municipals amb més formació i coneixement del funcionament consistorial. “La implantació progressiva de l’administració electrònica ens obliga a adaptar-nos a un nou funcionament que cerca millorar la productivitat i simplificar els processos”, afirma, i assenyala que l’objectiu final del nou servei és “garantir que el veí de Calella resolgui de forma àgil i efectiva el tràmit administratiu que ha plantejat”. Sitjà recorda que l’OAC també recull la voluntat de l’Ajuntament de millorar en la transparència de l’administració local.

Amb la posada en marxa de la nova oficina també es modificarà l’atenció ciutadana que actualment s’ofereix a la recepció de l’Ajuntament. “Es canalitzarà en un sol punt per racionalitzar tot el procés”, comenta. Abans de posar en marxa l’OAC, l’Ajuntament farà una campanya informativa del servei als ciutadans.

LA FRASE

Volem garantir que el ciutadà resolgui de forma àgil i efectiva el tràmit administratiu que ha plantejat
Jordi Sitjà (PDeCAT)
Tinent d’alcalde de recursos interns i territori de calella

LA XIFRA

5
tècnics
municipals atendran el nou servei d’oficina d’atenció ciutadana que s’inaugurarà a l’octubre a Calella.

ERC, la CUP i ICV volen una millor participació

ERC, la CUP i ICV, a l’oposició, presenten en el ple de dilluns una moció conjunta “per impulsar millores en els instruments de participació ciutadana de l’Ajuntament de Calella”. El text recull la demanda de revisió del reglament d’aquest àmbit aprovat ara fa quatre anys i que, segons les formacions, “suma diversos incompliments”. Entre altres coses, reclamen que s’obri una OAC i que es creï un consell de ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia