Infraestructures i serveis

Infraestructures

Foment aparca el tercer fil per centrar-se en el corredor

L’Estat potenciarà l’estació del Camp de Tarragona com a nus del corredor, on arribaran els trens d’alta velocitat per l’interior, i els de rodalies i mercaderies, per la costa

Perafort i la Secuita acorden amb Adif obres de millora

L’entrada en fun­ci­o­na­ment del cor­re­dor medi­ter­rani i la cre­ació d’un nus fer­ro­vi­ari a l’estació del Camp de Tar­ra­gona, a la Secuita-Pera­fort, són els objec­tius mar­cats per al 2020 del Minis­teri de Foment i del seu ges­tor d’infra­es­truc­tu­res Adif. Això impli­ca­ria que tots els trens d’alta velo­ci­tat que ara cir­cu­len per la costa –com ara el Talgo i l’Euro­med– ho faran per l’inte­rior, men­tre que els trens de roda­lies i de mer­ca­de­ries ani­rien per la costa apro­fi­tant les vies con­ven­ci­o­nals. Si els plans de Foment es con­fir­men, l’opció del ter­cer fil fer­ro­vi­ari s’apar­carà per cen­trar-se en el cor­re­dor defi­ni­tiu.

De fet, en una reunió man­tin­guda dilluns pas­sat a Madrid, el pre­si­dent d’Adif, Juan Bravo, va anun­ciar als alcal­des de la Secuita i Pera­fort, Eudald Roca i Joan Martí i Pla, que, a par­tir del 2020, l’estació del Camp de Tar­ra­gona adqui­rirà un impor­tant pro­ta­go­nisme quan entri en fun­ci­o­na­ment el cor­re­dor medi­ter­rani: “La porta d’Europa començarà a l’estació del Camp de Tar­ra­gona. Això serà el punt de con­fluència de trens del nord, el sud i el cen­tre de l’Estat, tots pas­sa­ran per aquí”, sen­ten­cia Joan Martí. L’alcalde alerta que, per fer-ho pos­si­ble, “caldrà pen­sar a fer can­vis en una estació que pre­veu arri­bar enguany als 900.000 usu­a­ris i que va ser con­ce­buda per a un trànsit d’un milió de viat­gers” i cita com a exem­ple d’assig­na­tu­res pen­dents l’ampli­ació de l’apar­ca­ment, que ja no pot absor­bir tot el trànsit. Unes solu­ci­ons que han de plas­mar-se ara en un pro­jecte que ela­bo­ra­ran a tres ban­des Adif i els ajun­ta­ments de la Secuita i Pera­fort, segons van acor­dar en la reunió de dilluns.

Les actu­a­ci­ons que s’hi duran a terme impli­quen, entre d’altres, solu­ci­o­nar l’abas­ti­ment d’aigua, els acces­sos via­ris, el cla­ve­gue­ram i les con­ne­xi­ons de la mateixa estació. Les obres tin­dran un cost apro­xi­mat d’1,5 mili­ons, que finançarà Adif. Aquesta xifra, però, depèn de vari­a­bles com ara les expro­pi­a­ci­ons que siguin necessàries i el cost del pro­jecte del Con­sorci d’Aigües de Tar­ra­gona(CAT), que ha de per­me­tre l’arri­bada de l’aigua del CAT a la Secuita i també la con­nexió dels dipòsits d’aquest muni­cipi a l’estació. El pro­jecte serà lide­rat per l’alcalde de la Secuita: “En el moment de la posada en marxa de l’estació s’hau­ria d’haver fet un pla direc­tor; com que no es va fer, ara modi­fi­ca­rem les nor­mes de pla­ne­ja­ment urbanístic per fer-ho pos­si­ble”, va expli­car Roca. L’alcalde va des­ta­car que la del Camp “és la pri­mera de les esta­ci­ons perifèriques en nom­bre de viat­gers, i la sisena en el glo­bal d’esta­ci­ons”.

D’altra banda, Eudald Roca ha dema­nat una reunió amb Ricard Font, secre­tari d’Infra­es­truc­tu­res i Mobi­li­tat, perquè el govern català també s’impli­qui en les obres, sobre­tot pel que fa les con­ne­xi­ons de l’estació, com per exem­ple, amb l’A-27.

LA XIFRA

900.000
usuaris
són els que preveu registrar l’any 2017 l’estació del Camp de Tarragona de Perafort-la Secuita.

LA FRASE

La porta d’Europa comença a l’estació del Camp. A partir del 2020, tots els trens passaran per aquí
Joan Martí i Pla
alcalde de perafort

L’informe de la Cambra, a punt

La Cambra de Comerç de Tarragona, que ahir va dir que no tenia cap confirmació sobre la possible aturada del projecte del tercer fil, ja té pràcticament enllestit l’informe que li va encarregar el Ministeri de Foment. Aquest estudi concreta quantes empreses volen fer ús d’aquesta infraestructura, quants trens hi circularan, amb quina freqüència i el seu cost econòmic, entre altres aspectes d’un projecte que la mateixa cambra i el sector econòmic de la ciutat consideren imprescindible.

L’elaboració d’aquest informe va ser un encàrrec del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que el 25 d’abril es va reunir amb el president de la cambra, Andreu Suriol. Davant l’estupefacció d’aquest, el ministre va dir que tenia dubtes sobre la demanda del tercer fil, que permetria el tràfic de mercaderies fins a la frontera francesa en ample europeu. “No deixa de ser sorprenent que faci mesos que demanem el tercer fil i ara ens demanin aquest informe”, van lamentar fa uns dies fonts de la Cambra. En espera que hi hagi un anunci del Ministeri de Foment sobre el tercer fil, la intenció del president de la Cambra és presentar l’informe als representants polítics de la ciutat i al sector de la indústria química, abans de presentar-lo formalment al Ministeri de Foment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia