Foment instal·larà la via a tot el nou corredor mediterrani i farà els ramals d'accés a Tarragona per 143 milions
Les obres a licitació inclouen l'intercanviador d'ample del sud de l'aeroport
Les obres autoritzades consisteixen bàsicament a adequar la superestructura de via en tot el tram, el traçat del qual ja està gairebé del tot obert. Només falta acabar el ramal d'accés des del corredor a la línia del TAV, en direcció a Lleida. Per tant, es col·locarà la canaleta de la via i es condicionarà la plataforma des de Vandellòs fins a Perafort. També s'ampliaran la plataforma de l'estació de l'Hospitalet de l'Infant i la plataforma del que serà l'apartador tècnic de trens de Mont-roig del Camp.
És un pas definitiu per a l'operativitat del corredor, prevista per al 2012. Ara faltaran els edificis d'estacions, la urbanització, electrificació i les instal·lacions de seguretat i comunicacions. Però les obres que s'han posat a licitació, a més, inclouen un nou traçat d'una gran importància: la plataforma d'un dels dos ramals de connexió entre el corredor, en direcció sud i un cop els trens hagin superat la futura estació de l'aeroport, i la línia Reus-Tarragona. Això ha de permetre l'accés dels trens d'altes prestacions al nucli de Tarragona, com reclamava amb força la ciutat.
També es construiran dos intercanviadors d'ample de via per a trens de passatgers entre l'estació de l'aeroport i la de Vila-seca, cosa que permetrà als trens que circulin per tot el corredor mediterrani en ample ibèric connectar després amb la línia del TAV, sense transbords. També possibilitaran que els trens d'alta velocitat que surtin de l'estació del nucli urbà de Tarragona puguin accedir a la línia del TAV cap a Lleida o cap a Madrid.
El diputat socialista Francesc Vallès va valorar la magnitud de la inversió anunciada ahir, que es farà «al marge dels pressupostos de l'Estat».
I l'estació de Cambrils
El Consell de Ministres també va autoritzar la licitació de les obres de la futura estació de Cambrils al nou corredor, per 22,8 milions d'euros. El projecte inclou el viaducte de l'estació, de 746 metres de longitud; la urbanització i els vials, la zona d'aparcament, amb 160 places, i l'edifici de viatgers. La de Cambrils és una de les tres estacions del futur nou corredor entre Vandellòs i Perafort, juntament amb la de l'Hospitalet i la de Vila-seca. A més a més, hi haurà una terminal a Salou-Port Aventura.