Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

denúncia

Els alcaldes de l'N-240 obren la via judicial contra Foment

El govern espanyol no ha fet la major part de les obres a la carretera, compromeses en el pressupost d'enguany

Convoquen talls de carretera i exigeixen el desdoblament d'un tram de l'N-240 i l'alliberament de l'autopista

Quinze alcaldes de les Garrigues i el Segrià, i el president de la Cambra de Comerç de Lleida van acordar ahir noves mesures de pressió per millorar l'alta accidentalitat i la connectivitat de l'N-240, davant la “manca de condicions bàsiques de seguretat” i el seu “altíssim volum de trànsit”.

La reunió de la plataforma Prou Morts a l'N-240, a l'ajuntament de les Borges Blanques va començar amb un minut de silenci per la mort, el cap de setmana passat, d'una jove borgenca de 27 anys en aquesta carretera. La plataforma preveu denunciar davant la fiscalia el Ministeri de Foment, ja que la titularitat de la via és estatal. També convocaran talls de la carretera un cop al mes. El primer serà aquest diumenge, a les 12 del migdia, al punt on va morir la jove en un xoc amb dos vehicles.

Després d'anys de protestes dels ajuntaments, entitats civils i un reguitzell de morts i ferits, el Ministeri de Foment va incloure en el pressupost d'enguany la construcció de quatre rotondes i l'inici de la redacció d'un estudi informatiu per desdoblar la via entre Montblanc i Lleida. A punt d'acabar l'any, solament s'ha construït una de les rotondes, a Torregrossa. Preguntats per aquest diari, ni Foment ni la Subdelegació del Govern espanyol a Lleida han donat cap resposta sobre l'estat de les inversions pendents. L'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, ha afirmat: “Exigim la immediata execució dels compromisos de Foment. I esgotarem totes les eines possibles fins a aconseguir una solució definitiva.” Els alcaldes consideren un “pedaç” les rotondes, i reclamen desdoblar l'N-240 entre les Borges i Lleida, ja que no veuen “factible” que els veïns de Juneda, Torregrossa, Puigverd i Artesa emprin tampoc l'autopista per accedir a Lleida.

A més, destaquen “l'escassa incidència de la prova pilot” de desviar camions cap a l'autopista, una mesura voluntària per als transportistes. Consideren que “el preu pagat en vides humanes i el patiment de les famílies és inacceptable i injustificable” i “com a mesura provisional immediata” exigeixen l'alliberament del peatge de l'AP-2 per “reduir l'elevada accidentalitat”. La concessió de l'AP-2 acaba el 2021, i alliberar-la enguany costaria 85 milions entre Montblanc i Lleida, enfront dels 100 d'una autovia entre Borges i Lleida.

LA FRASE

Esgotarem totes les eines possibles fins a aconseguir una solució definitiva
Enric Mir
ALCALDE DE LES BORGES BLANQUES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia