Infraestructures i serveis

trànsit

accidents

L'N-240 acumula 22 morts i 39 ferits greus en sis anys

“La via judicial i el desdoblament són tirar la pilota cap endavant, perquè alenteixen l'única solució immediata: aixecar el peatge a l'autopista”, asseguren

En Comú Podem demana al Congrés la bonificació de l'AP-2

Un cartell a l'N-240 avisa, a l'altura de Torregrossa i prop de l'única rotonda construïda fins ara de les quatre compromeses per enguany pel Ministeri de Foment, que és un tram de concentració d'alta accidentalitat. L'N-240, entre Lleida i Montblanc, acumula 22 morts i 29 ferits greus des del 2010, segons dades del Servei Català de Trànsit.

Aquestes víctimes s'han produït en 38 accidents de trànsit. Els últims tres mesos, dues persones hi han perdut la vida, la qual cosa ha tornat a encendre la indignació al territori. Conca22 i l'Ateneu Garriguenc van respondre ahir a la decisió de quinze alcaldes de les Garrigues i el Segrià de demanar responsabilitats a Foment als tribunals. “La via dels jutjats és tirar la pilota cap endavant. Igual que el desdoblament, perquè les dues decisions alenteixen l'única solució immediata a un problema tan greu, que és aixecar barreres al peatge de l'autopista”, afirma Ramon Queralt, portaveu. Les entitats, que des del 2012 defensen aquesta alternativa enfront de la construcció de l'A-27 entre Lleida i Montblanc, han mostrat la seva solidaritat amb les famílies de les víctimes i el seu suport als talls de carretera anunciats dimecres pels alcaldes.

D'altra banda, els grups al Congrés i al Senat d'En Comú Podem van presentar dimecres una proposició no de llei en què insten el govern espanyol a anar en la mateixa direcció: la bonificació del 100% dels peatges, “de manera provisional i urgent per als vehicles a l'AP-2 entre Montblanc i Soses”, i també a “negociar el rescat d'aquest tram amb la concessionària Abertis”.

La plataforma d'alcaldes reclama el desdoblament de l'N-240 i el rescat del peatge de manera “provisional” mentre no hi hagi desdoblament, encara sense projecte. En Comú Podem assegura que “mentre es continua parlant de desdoblament, molt més car que el rescat de l'autopista, lesiu per al territori i a llarg termini, continua el degoteig de víctimes mortals”. El diputat per Lleida Jaume Moya ha assegurat: “Salvar vides ha de ser el primer objectiu, i l'aixecament del peatge reduiria l'accidentalitat a l'N-240.”

LES XIFRES

38
accidents
mortals i amb ferits greus han tingut lloc a l'N-240 des del 2010.
2
persones
han perdut la vida enguany a l'N-240, i 5 més han quedat ferides greument.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona