Infraestructures

infraestructures

L'últim tram de 'La Catalana' en obres

L'eixamplament de l'autopista A9 a tres vies entre El Voló i la frontera ha començat. Les obres s'acabaran al 2020.

Des de fa uns dies, tot el tram del Voló fins la fron­tera s'està en pre­pa­rant per unes obres que dura­ran durant un mínim de qua­tre anys.

Les obres afec­ten fins i tot zones a fora de l'auto­pista, espe­ci­al­ment als ponts que la tra­ves­sen com és el cas a la car­re­tera gene­ral D900 (ex RN9), paral.​lel a l'auto­pista. L'ampli­ació ha pro­vo­cat també can­vis en les infra­es­truc­tu­res ali­e­nes com, per exem­ple, l'obli­gació del tras­llat de la dei­xa­lle­ria del Voló que voreja l'auto­pista a l'Auto­port.

Des de Mont­pe­ller fins al Voló i pas­sant per Per­pinyà, l'A9 té ara 2 x 3 vies de cir­cu­lació, l'últim tram aca­bat essent el de Per­pinyà al Voló, inau­gu­rat aquest estiu per François Hollande després de tres anys d'obres.

La pujada des del Voló fins al coll del Pertús que uti­litza qua­tre grans via­duc­tes, tres dels quals superen 50 metres d'altura serà ampli­ada a tres car­rils per cada sen­tit sobre un recor­re­gut d'uns 9 km. A més de l'ampli­ació del via­duc­tes que repre­sen­tarà la part la més com­plexa de les obres, s'hau­ran de donar amplada a un total de vuit ponts i rea­lit­zar la cons­trucció de nou reser­ves d'aigua per recu­pe­rar les aigües de l'auto­pista, espe­ci­al­ment en cas de pol.​lució acci­den­tal. També seran ins­tal.lades 1400 m2 de pan­ta­lles acústi­ques per pro­te­gir els veïns.

Un seguit de mesu­res per la segu­re­tat dels usu­a­ris està posada en plaça. Segons l'empresa, es man­tin­dran en la major part del temps els dos car­rils de cir­cu­lació però amb amplada reduïda i la velo­ci­tat serà de 90 km/h pels cot­xes i 70 km/h pels cami­ons. Tot i això, en el cas dels dos prin­ci­pals via­duc­tes (de Cal­cine i dels Pox), la cir­cu­lació podrà ser alter­nada de nit fins a l'abril 2017.

Aquesta part de l'A9 rep cada dia més de 30.000 vehi­cles, dels quals un 25% són cami­ons. L'estiu, la cir­cu­lació pot arri­bar a 50.000 vehi­cles per dia.

El cost pre­vist de les obres és de 180 mili­ons d'euros, finançats per Vinci, empresa pro­pietària d'ASF, con­ces­sionària de l'auto­pista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia