les inversions de l'estat
rodalies
Reunió l'1 de març de Foment amb Montcada
El poble exigeix al carrer cobrir les vies, i endureix les protestes amb diversos talls
L'Ajuntament de Montcada i Reixac ja té data per reunir-se amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna: l'1 de març. La reunió s'ha concretat després de mesos d'espera i de la segona víctima de l'any per atropellament a l'R2, la línia de França, al pas pel municipi. Mig miler de persones van sortir al carrer dimecres al vespre per tornar a exigir que es cobreixin les vies i per lamentar la mort del noi de 16 anys, que fa que el nombre de víctimes ascendeixi a 168. “No ens asseurem a negociar cap alternativa que no sigui cobrir les vies, el poble de Montcada i Reixac no renunciarà a un projecte cabdal de futur”, deia l'alcaldessa, Laura Campos, durant l'acte. Demanava, a més, respecte: “Ja n'hi ha prou, de culpabilitzar les víctimes i la ciutadania de Montcada, que hem de conviure amb les vies de tren i amb unes barreres que pugen i baixes 198 vegades al dia.”
Després de la concentració a la Cruïlla del Soterrament, els veïns van ocupar les vies de les línies R2 nord i R11 fins a dos quarts de dotze de la nit i durant una hora ho van fer a l'estació de Montcada i Reixac - Manresa, amb la qual cosa van afectar els trens de l'R4 i l'R7 i, de retruc, els de l'R3. Segons fonts de Renfe, van quedar afectats noranta combois i es va interrompre la circulació quatre hores. A més, van tallar el pas de vehicles a la C-17. Cal tenir en compte que Montcada és en un lloc clau a la sortida de Barcelona.
Onze mil afectats i queixes a les xarxes socials
Dimecres al vespre es va viure l'afectació ferroviària més important d'aquest any, amb més d'onze mil viatgers afectats, segons Renfe, que en molts casos sortien de la feina per tornar a casa, ja que era hora punta. Les xarxes socials van bullir amb queixes dels usuaris pel retard. Segons l'Ajuntament de Montcada, es va avisar de les “possibles afectacions” a causa de la concentració i, per tant, va ser Renfe qui no va organitzar els serveis alternatius. Fonts de la companyia, però, asseguren que no van rebre cap comunicació oficial i que tot i això van informar els usuaris i van buscar alternatives. Hi afegien que “és inviable posar un servei alternatiu per a onze mil viatgers”.