Infraestructures i serveis

ports

La reforma de l'actual Port d'Aro, a informació pública

La Generalitat i l'Estat conclouen que caldrà una avaluació d'impacte ambiental per a l'ampliació de la bocana i els efectes sobre les platges

La junta del club ha preparat alternatives més sostenibles

El Departament de Territori va anunciar ahir, al Diari Oficial de la Generalitat, l'inici del període d'informació pública del projecte de millores al Port d'Aro i l'estudi d'impacte ambiental encarregat per la unió temporal d'empreses (UTE) concessionària, que aplega a parts iguals el Club Nàutic d'Aro i la promotora Sierra de Mías. Amb el tràmit, s'obren trenta dies hàbils per presentar al·legacions a un projecte en què l'ampliació de la bocana plantejada inicialment va posar en alerta els mateixos socis del club, els ajuntaments de Castell-Platja d'Aro i Sant Feliu de Guíxols, i entitats com el Grup de Natura Sterna, que hi van fer al·legacions.

L'accés per mar de les embarcacions a la dàrsena ha estat un dels elements que han analitzat tant la ponència ambiental de la Generalitat com el Ministeri de Medi Ambient estatal, que en tots dos casos han conclòs que el vistiplau al projecte requerirà d'una avaluació d'impacte ambiental ordinària que determini, entre d'altres aspectes, els impactes paisatgístics, sobre els fons marins –pels dragatges previstos– i els possibles efectes sobre les platges, amb una eventual acumulació de més sorra al nord i la reducció cap al sud. Des de la Generalitat també posen l'èmfasi en la necessitat de fer prospeccions arqueològiques i un seguiment durant les obres. I per part del ministeri, a més, es qüestiona l'accés rodat pel litoral, quan en altres projectes similars es preveu només un camí de per a vianants.

Quatre alternatives

Des de la junta directiva del Nàutic d'Aro defensen que l'estudi d'impacte considera quatre alternatives diferents per a la bocana, des de la no intervenció o petits retocs en la configuració actual –les dues més conservadores– fins a la de màxims –la més controvertida– i una derivada amb menor impacte que també resoldria els problemes d'agitació en cas de temporal a l'interior de la dàrsena. La junta valora “positivament que el projecte s'hagi posat a exposició pública perquè ara és el moment que la massa social es mogui per donar la seva opinió, presentar al·legacions i definir quin tipus de port i bocana vol el territori”.

En paral·lel, al club treballen aquesta setmana en la reposició d'algunes roques de l'escullera que els temporals d'aquest hivern van descalçar. I dissabte celebraran l'assemblea anual de socis, en què a banda del projecte s'informarà dels recents canvis en la direcció de la UTE –on el club ha aconseguit un rol paritari respecte a la promotora– o el fet que ja tenen 300 amarradors reservats, amb lloc garantit per a tots els socis que han volgut renovar.

LA XIFRA

30
dies hàbils
és el termini que es va obrir ahir, durant la informació pública, per presentar al·legacions al projecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona