Infraestructures i serveis

Territori

150 milions per salvar el tren groc del Conflent i l’Alta Cerdanya

Demà se celebra la tercera Festa del Tren Groc a la Guingueta d’Ix, a la Catalunya Nord

Es vol assegurar la seva continuïtat, no només com a element turístic, sinó també com a servei públic

Malgrat les obres de millora que ja s’estan duent a terme a la línia del Tren Groc, de Vilafranca de Conflent a la Tor de Querol, el Comitè d’Usuaris del Tren Groc reclama a l’estat francès la inversió de 150 milions d’euros que modernitzi la línia i el seu tren i n’asseguri la seva continuïtat, no només com a element turístic, sinó també com a servei públic. El portaveu del Comitè, Jordi Bartolí, ha manifestat que “per primera vegada no lluitem per defensar la continuïtat del tren, per primera vegada ataquem i reclamem el tren groc que volem pel territori”. El Comitè del Tren Groc ha organitzat per dissabte una festa reivindicativa a la Guingueta d’Ix (Bourg Madame, en francès) sota el lema “Modernitzem el tren groc”. Bartolí ha assegurat que “volem que el tren no circuli buit, ha de sortir de la lògica d’un tren exclusivament turístic”.

El Comitè d’Usuaris assenyala els tres motius principals pels quals el tren groc acostuma a circular buit i no és un servei públic pel territori. El primer és que el tren no és eficient, segons el portaveu del Comitè, “el tren és lent, massa lent, tarda avui una hora més a fer el recorregut que el que tardava el 1924 quan va ser inaugurat”. I afegeix Bartolí “sembla mentida que en l’època de l’AVE el tren sigui més lent que abans”.

El segon motiu pel qual consideren que el tren no és un servei públic és perquè no s’ha vetllat per tal que tingui correspondències organitzades tant a la Tor de Querol com a Vilafranca. Bartolí explica que quan arriba a la Tor de Querol les correspondències amb Barcelona, Tolosa o París ja han marxat fa una hora. I quan el tren arriba a Vilafranca el que va a Perpinyà fa 20 minuts que ha sortit.

El tercer motiu de protesta del Comitè són les tarifes. Bartolí assegura que “les tarifes s’han de baixar de manera espectacular”. Actualment per a fer tot el recorregut del tren costa 22 euros, el mateix que costa anar a Tolosa i el doble de Barcelona a Puigcerdà. “És totalment irracional”, conclou Bartolí.

Des del Comitè s’explica que el tren groc és una línia especial que necessita un material específic que no accepta qualsevol tren, “l’única solució per tenir un tren eficient és agafar el material existent que té 100 anys i renovar-lo”. Aquesta inversió, a la via i el material, el Comitè creu que ascendeix a uns 150 milions d’euros.

Aquesta inversió ja està decidida per la Regió Occitània, d’on depèn la Catalunya Nord, i l’Estat, explica Bartolí, el que passa és que la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF), empresa que gestiona els trens regionals, posa impediments perquè es faci aquesta inversió. Bartolí remarca que “la SNCF està obligada a fer aquesta inversió, exigim que la Regió i SNCF atenguin les seves responsabilitats i arreglin d’una vegada aquest tren”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona