La Generalitat entén que qui passi per la C-58 hagi de pagar el peatge de les Fonts

Creu que, per aspirar a la bonificació de gratuïtat, els rubinencs haurien de passar per vies més secundàries

El decret per a la gratuïtat del peatge de les Fonts preveu que se'n beneficiïn tots aquells usuaris que tinguin domiciliat un OBE-Teletac a entitats financeres de Sant Cugat, Rubí i Terrassa, i que facin les seves entrades i sortides a la C-16 per aquestes poblacions. Tenint present que l'empadronament ja no és un requisit necessari, Autema va instal·lar dos pòrtics amb càmeres lectores de matrícules, a la mateixa C-16 i a la C-58, per evitar que es beneficiessin de la mesura ciutadans de poblacions més llunyanes que, per exemple, vulguin fer drecera per anar fins a Barcelona sense abonar cap import. «Aquests tipus de descomptes estan pensats per afavorir la mobilitat de proximitat obligada», afirmen fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que consideren que, en el cas dels rubinencs que vulguin anar a Viladecavalls passant per Terrassa, «disposen de vies més locals que no pas la C-58».

Segons les mateixes fonts, «els pòrtics són imprescindibles perquè el decret de gratuïtat tingui sentit» i hi afegeixen que, en cas que no hi fossin, «es podrien donar situacions de saturació del trànsit com passa a Vallvidrera». En aquest sentit, el departament té molt clar que és impossible discernir si algú que passa pel peatge de les Fonts, i després ho fa per la C-58, és de Rubí o no ho és. En canvi, sí que reconeix que tenen dret a la bonificació els usuaris que, després de sortir per Terrassa, vagin a Matadepera, Rellinars o, per carrers secundaris, a Viladecavalls mateix. El partit que va presentar inicialment la moció, ACR, té la sospita que Autema disposa de més controls per no aplicar els descomptes.

La inclusió de Viladecavalls, a debat

El director gerent de la Cambra de Terrassa, Josep Prats, és de l'opinió que mesures com la gratuïtat del peatge de les Fonts «haurien de tenir en consideració tota l'àrea d'influència de Terrassa», de manera que no quedessin discriminades poblacions com Viladecavalls o Vacarisses. Segons ell, ampliant l'àmbit d'acció «s'evitarien situacions que no tenen sentit, com que hi hagi ciutadans que tinguin dret al descompte i d'altres que no, per 100 metres de diferència», i, a més, ho trobaria més just perquè «de Vacarisses cap al nord hi ha un cert trencament». La Cambra, que defensa l'eliminació dels peatges a llarg termini, aposta per la simplificació de la mesura, o com a mínim que aquesta sigui més àgil a l'hora de demanar-la. Pel que fa al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, recorda que les mesures de gratuïtat li costen «uns 40 milions d'euros a l'any» i, tot i reconèixer que «és molt difícil posar límits», afirma que aquests es delimiten després d'un rigorós estudi tècnic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona