La Cambra qüestiona el Tramcamp i vol la variant del TAV paral·lela al Francolí

L'Ajuntament de Tarragona, satisfet amb el pla territorial malgrat que el tramvia no arribarà a Perafort

La Cam­bra valora posi­ti­va­ment del pla «la poten­ci­ació del tren i l'ajus­ta­ment de les grans infra­es­truc­tu­res perquè no inter­fe­rei­xin en la ver­te­bració inte­rior», però hi manté nota­bles reser­ves. Per l'ens, així, seria «molt més efi­ci­ent» una con­nexió «directa al nord» de la línia d'alta velo­ci­tat que es pro­jecta fins al cen­tre des de Vila-seca, ja sigui a l'altura de Cons­tantí fins a l'enllaç entre el cor­re­dor medi­ter­rani i la línia del TAV, o bé direc­ta­ment fins a la mateixa línia prop de Pera­fort. Una solució que de fet és sem­blant a la que pro­posa Mou-te, segons expli­cava un dels seus impul­sors, l'arqui­tecte Xavier Cli­ment, a Tar­ra­gona Ràdio: «situar la vari­ant al nord de la comarca és un plan­te­ja­ment com­pli­cat i costós econòmica­ment», deia, per la qual cosa plan­teja una solució «més curta», d'uns dos quilòmetres i mig, seguint el traçat del Fran­colí, tot i que la vari­ant plan­te­jada per la Gene­ra­li­tat també s'escurçaria una mica en apro­fi­tar en part l'antiga línia Reus-Roda.

La Cam­bra també creu que «vuit esta­ci­ons inter­mo­dals són exces­si­ves», i lamenta que amb la solució pre­vista «Tar­ra­gona que­darà des­pen­jada durant un temps del sis­tema de regi­o­nals d'altes pres­ta­ci­ons». En aquest sen­tit, aposta pel sis­tema de roda­lies propi pre­vist, que veu «molt fac­ti­ble amb inver­si­ons rela­ti­va­ment peti­tes».

Car­ril segre­gat a la T-11

La Cam­bra també car­rega con­tra el Tram­camp, ja que veu «poc interes­sant embar­car-se en un pro­jecte de tram­via», quan la majo­ria de cen­tres urbans «l'estan ban­de­jant, no sols a l'Estat sinó també a França». Com a alter­na­tiva, pro­posa «fer reser­ves de pla­ta­for­mes segre­ga­des de trans­port públic», que també podrien apro­fi­tar vehi­cles d'emergència i «podrien ser una rea­li­tat imme­di­a­ta­ment amb un cost baix». Per començar, de fet, la Cam­bra exi­geix que ja es tin­gui pre­sent en les obres que s'estan fent a la T-11. En l'apar­tat viari, l'ens també troba «impres­cin­di­ble» que es des­do­bli la car­re­tera entre Reus i Cons­tantí, com a alter­na­tiva a la mateixa T-11, però també per millo­rar l'acces­si­bi­li­tat a l'aero­port i a l'estació del Camp.

Tarrés, a favor del tramvia i obert per la variant

Pendent de «revisar el text definitiu», el regidor d'Urbanisme de Tarragona, Xavier Tarrés, valorava ahir «positivament» el pla territorial i relativitzava el fet que s'hagi desestimat la seva petició que el tramvia arribi a l'actual estació del TAV. «Ha quedat bastant compensat amb el fet que l'alta velocitat ja arribarà dins de la ciutat, ja no era tan necessari», argumenta, mentre recorda que el tramvia sí que passarà per l'estació central de l'aeroport, on també arribarà el TAV, i fins i tot hi ha previst que una línia de rodalies per l'antiga Reus-Roda pari a Perafort. Tarrés, a més, es felicita perquè s'ha acceptat la seva al·legació perquè el tramvia arribi a la Budellera i altres barris de Llevant en una segona fase. No comparteix, així, el rebuig de la Cambra: «El tramvia connecta la ciutat dispersa, és clar que hi ha d'haver un sistema de transport per lligar els barris de Ponent.» Un sistema que «es pot estudiar quin és, perquè n'hi ha d'híbrids», si bé defensa que el Tramcamp «no requeriria més espai que un altre».

Pel que fa la variant, a Tarrés el «satisfà molt» el dibuix del pla, si bé no veu malament la proposta de la Cambra i Mou-te: «No sembla una idea dolenta i es pot estudiar, però primer hem de celebrar que hagin dibuixat la variant, que no hi era.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.