CiU demana al Parlament que apliqui «correctament» el decret de gratuïtat del peatge de les Fonts

El text no reflecteix que els usuaris de la C-58 hagin de perdre el dret a bonificació

L'origen de la proposta de resolució rau en una moció d'Alternativa Ciutadana de Rubí (ACR) al ple de la seva localitat, en què instava els departaments d'Economia i Finances i de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat a esmenar l'error en cas de confirmar-se. Tal com va informar al seu dia aquest diari, la junta de portaveus local va acabar presentant un text molt més suavitzat, en el qual el consistori es limitava a demanar que s'investigués la qüestió. Però CiU es va comprometre a portar-la al Parlament de Catalunya, cosa que també ha fet a través de dues preguntes concretes: quants usuaris han perdut la bonificació per haver seguit el seu trajecte a través de la C-58?, i d'acord amb quina norma l'empresa concessionària Autema té arcs de control a la carretera esmentada, fora de l'àmbit de l'autopista?

«La nostra proposta de resolució va bastant més enllà de l'informe que va demanar l'Ajuntament de Rubí perquè el que volem és que es rectifiqui», afirma el diputat de CiU Josep Rull, que té molt clar que «el decret només diu que perdran la bonificació del 100% els usuaris que segueixin més enllà de Terrassa per l'autopista C-16, però no diu res dels que continuen per la C-58». En aquest sentit, destaca que totes les restriccions són cap al nord. Tot i això, Rull reconeix que no s'ha demanat que es paguin retroactivament els trajectes per una qüestió d'«inseguretat jurídica». Un fet que el portaveu d'ACR, Sergi Garcia, creu que «la Generalitat s'hauria de plantejar per lògica». Malgrat tot, però, Garcia està satisfet: «S'ha acomplert l'objectiu de donar a conèixer la situació i de denunciar l'incompliment d'Autema.»

El cas de Viladecavalls i Vacarisses

En la proposta de resolució de CiU també s'esmenta la situació de Viladecavalls i Vacarisses, les dues poblacions de l'àrea d'influència de Terrassa que no tenen dret a la bonificació. «No té sentit que dels cinc municipis vallesans que hi ha a l'àmbit de la C-16 dos en quedin exclosos», explica Josep Rull, que també esmenta el fet que «Viladecavalls només està separat per un carrer de Terrassa» i que «el cost econòmic seria mínim perquè implicaria molts pocs usuaris». Consultat al seu dia pel diari El Punt, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va dir que les mesures de gratuïtat li costen «uns 40 milions d'euros a l'any» i que «és molt difícil posar límits». Per Rull, però, que el 2008 ja va defensar la necessitat d'ampliar les mesures de bonificació davant la comissió de Política Territorial, això no impedeix que s'evitaria un ús abusiu d'alguns carrers secundaris, i que «alguns cotxes passin amb els llums apagats» per burlar els arcs de control de la C-58.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona