Reclamen diàleg a Foment i a la Generalitat per coordinar l'enllaç de les seves variants a Ripoll

Govern local i oposició aposten per models diferents per a la variant est

L'equip de govern de Ripoll vol que Foment i Carreteres es coordinin perquè la variant territorial nord, que afecta l'eix pirinenc, i la de l'est es puguin enllaçar sense problemes i més tenint en compte que la primera, tot just ara, està en fase d'estudi i, per tant, va amb més retard. Ha demanat també que tècnics de Carreteres es desplacin fins a Ripoll per donar detalls públicament sobre la variant est, que preveu el túnel de Sant Bartomeu. A les al·legacions ratificades al ple, amb el vot negatiu de CiU, a l'oposició, l'equip de govern proposa continuar l'obra des de la rotonda de després del túnel al sector de Pintors fins la mitja rotonda actual de la benzinera que hi ha a la zona, que aquesta última es converteixi en una rotonda sencera i que no hi hagi girs a l'esquerre entre les dues. A més, vol que es concreti la connexió de la C-17 amb la variant, els accessos a la zona de serveis de la depuradora i de Santa Maria, i que es redueixi la rotonda amb la carretera de les Llosses, respectant la carretera de Ripoll. Així mateix, vol que es garanteixi la via verda cap a la Farga de Bebié i que es millori la connexió d'entre túnels amb la minivariant de Vallfogona.

Una variant més urbana

CiU ha reclamat a la Generalitat en la seva al·legació que estudiï una tercera opció de menys impacte ambiental, menys cost i més urbana entre Castelladrall, al sector sud, i Pintors Sud amb connectivitat amb diverses zones de Ripoll. A part, proposa recuperar l'aposta de CiU per una petita variant al nord de la vila, per la muntanya de Sant Roc, que uneixi els sectors d'Estamariu i Pintors, a un dels extrems de la variant est que ells proposen, amb la carretera de Ribes, Rocafiguera, Mas Torrents i amb els barris del sud del municipi a través de l'actual variant de la carretera C-17, situada a l'oest de la vila. CiU manté que cal replantejar la proposta de variant est de Ripoll que ha redactat Carreteres sobretot entre el nus viari de Can Villaura –els convergents denuncien que serà «les Glòries II»– fins a Marinyosa. Aposta també eliminar la minivariant prevista cap a Vallfogona pel seu impacte ambiental i pel fort pendent que s'hi preveu. Segons CiU, la variant est de la Generalitat està sobredimensionada –diuen que Bracons, sense la restricció del trànsit actual, traurà trànsit a Ripoll–, i que afecta espais naturals que el POUM protegeix i espais d'activitat econòmica com ara el pla de Sant Quintí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.