Infraestructures i serveis

Adif tallarà aquest estiu per obres la línia R4 de rodalies

Al tram entre Castellbisbal i Martorell s’han de fer treballs per unir el corredor mediterrani

Estudien fórmules per minimitzar les afectacions per als passatgers i les mercaderies

Les obres del corredor mediterrani provocaran afectacions aquest estiu en la circulació de la línia R4 de rodalies entre les estacions de Castellbisbal i Martorell, on s’ha de construir un tercer carril de via en ample internacional en un tram d’11 quilòmetres. La presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, va explicar ahir en el marc d’unes jornades sobre el corredor mediterrani organitzades pel diari Expansión que l’objectiu és minimitzar els impactes negatius per a la circulació de passatgers i mercaderies. Per aquest tram, que inclou dos túnels, hi passen cada setmana una mitjana de 1.500 trens, dels quals 1.130 són de rodalies i la resta, de mercaderies.

Adif ha explicat que encara no estan tancades les dates en què es faran obres i que treballen amb Renfe i els operadors de mercaderies per mirar de trobar les millors alternatives. Les afectacions suposarien el tall d’una de les vies, però de manera puntual també seria necessari fer un tall complet de la infraestructura, que es vol fer coincidir amb les dates en què es registra més descens del nombre de viatgers. Asseguren que es tracta d’uns treballs complexos però estratègics per poder unir el tram sud del corredor mediterrani amb la part que arriba fins a la frontera francesa.

En els pròxims dies, i quan Adif disposi de tota la informació, decidirà quan comencen els treballs i si es deixen per a més endavant, tot i que ja avancen que la voluntat és fer-los coincidir amb períodes de baixa demanda. La data d’inici dependrà dels expedients que ara estan oberts referents al subministrament de material per a les obres i al procés posterior per iniciar la circulació de nou pel tram afectat. Asseguren que les obres tindran una durada d’alguns mesos, tot i que el tall total serà tan breu com sigui possible. Els treballs obligaran a condicionar un túnel que fa anys que està en desús i pel qual circularan els trens mentre es duguin a terme les obres als trams habituals. Els dos túnels existents s’hauran d’adaptar fent-los més amples i més alts.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, que va participar ahir en la trobada, va reclamar a l’Estat un “canvi de prioritats” que faci que el corredor mediterrani prioritzi les connexions amb els ports, les empreses i amb Europa, i va oferir al Ministeri de Foment “col·laboració i complicitat” amb l’objectiu de reimpulsar el projecte.

LA XIFRA

1.500
trens setmanals
passen pel tram de via comprès entre Castellbisbal i Martorell, 1.130 dels quals són de passatgers.

TMB tindrà 74 milions per renovar la flota de busos

El Banc Europeu d’Inversions finançarà a través d’un crèdit de 73,5 milions d’euros la modernització de la flota d’autobusos urbans de Barcelona. El crèdit atorgat a l’empresa de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) permetrà posar en circulació 254 vehicles nous menys contaminants i més moderns i segurs. D’aquesta manera, es podran substituir vehicles dièsel i de gas natural comprimit de primera generació per d’altres de nous que es mouran d’una manera més neta. Barcelona disposarà de 116 autobusos elèctrics nous, 63 busos híbrids i 75 que funcionaran amb gas natural comprimit d’última generació. Entre els vehicles que se substituiran, hi ha 20 autobusos turístics de dos pisos que recorren la ciutat i que passaran de ser dièsel a ser híbrids. Els 105 primers nous vehicles arribaran a finals d’aquest any; 75 més, el 2020, i 74, el 2021. Així, TMB podrà accelerar la transició cap a una xarxa d’autobusos de zero emissions i millorar la qualitat i la fiabilitat del servei. D’altra banda, el govern català va aprovar ahir impulsar una prova pilot per obligar les motos a circular pel carril BUS-VAO de la C-58, per analitzar si la segregació dels vehicles de dues rodes als accessos a les grans ciutats beneficia la seguretat viària i redueix la sinistralitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.