Infraestructures i serveis

Dia caòtic al TAV per una avaria entre Barcelona i Girona

La incidència va afectar 4.000 viatgers que van haver d’agafar trens regionals

Fins avui no quedarà del tot resolta

L’avaria del TAV entre Barcelona i Figueres, causada per una incidència a la catenària a l’altura de Montcada i Reixac, va afectar 4.000 viatgers d’un total de quinze trens en una jornada de plena operació sortida per les vacances d’estiu. L’avaria es va detectar a les 7.40 h i no es va poder solucionar fins a primera hora de la tarda i només de forma parcial amb circulació per una sola via.

Girona i Figueres van ser dues de les ciutats que van patir ahir de valent les conseqüències de l’avaria del TAV a les comarques gironines. Des de bon matí, la companyia Renfe va haver de programar trens regionals als viatgers dels TAV amb origen o destinació a la ciutat de Figueres. I, per altra banda, els clients de trens internacionals van haver de ser derivats des de Barcelona a trens regionals fins a Girona, des d’on van poder continuar el seu desplaçament cap a l’Estat francès. Els clients que van haver de parar accidentalment a la ciutat de Girona lamentaven ahir la manca d’informació per part de Renfe i la gran quantitat d’hores perdudes per fer un trajecte tan curt com és el de Figueres a Barcelona. Les taquilles de l’estació de tren convencional de Girona estaven plenes a vessar ahir al matí de viatgers que, carregats amb maletes, demanaven informació a responsables de la companyia i compraven bitllets de tren. Molts dels viatgers que havien fet el trajecte entre les dues ciutats gironines i Barcelona també es van queixar que Renfe no enllacés més vagons als trens. Aquests usuaris van fer el viatge drets i anxovats per la gran aglomeració de viatgers que es van concentrar en poques hores.

L’avaria va causar retards a la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Trens d’aquesta línia es van mobilitzar i es van activar combois fora de servei per mirar de minimitzar els efectes de l’avaria. Segons fonts d’Adif, el servei no estarà del tot normalitzat fins a primera hora d’avui.

Inversió a rodalies

D’altra banda, el Consell de Ministres va aprovar ahir posar a licitació la instal·lació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de rodalies. Es tracta del sistema que reclamava el sindicat de maquinistes per reprendre la circulació a l’R4 després de l’accident a Castellgalí en què va morir una maquinista pel xoc frontal de dos trens.

El projecte es durà a terme a les línies R4 nord i R2 sud, el valor del contracte és de 98.113.183,27 euros i el termini d’execució és de 72 mesos –24 mesos corresponen a l’execució de les obres i els altres 48 al manteniment de les futures instal·lacions–. També es farà una modernització integral de les instal·lacions de senyalització i de protecció del tren a les estacions del tram Manresa-Terrassa i a l’R2 sud.

Vaga del personal de terra d’Iberia

El personal de terra d’Iberia farà avui i demà aturades per reclamar més estabilitat laboral. Els treballadors exigeixen que l’empresa transformi els contractes de tots els treballadors fixos a temps parcial en contractes fixos a temps complet, i que 400 treballadors que tenen contracte eventual passin a tenir contracte fix. Ahir la Generalitat els va convocar per intentar trobar un acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.