L’Ajuntament de Blanes, a favor d’una ronda nord
Reitera l’oposició al ramal de la C-32
El projecte del govern, en exposició
L’Ajuntament de Blanes prepara al·legacions als nous estudis informatiu i d’avaluació ambiental del projecte del ramal de la C-32 des de Tordera fins a Lloret de Mar. De les quatre alternatives del projecte de la Generalitat, el consistori opta per l’alternativa 4, que inclou la ronda nord (o ronda de circumval·lació), que enllaçaria la rotonda entre la GI-600 i la carretera de Tordera fins a la rotonda de Valldolig a la GI-682 (la carretera de Blanes a Lloret).
El projecte, que anteriorment havia suspès cautelarment el TSJC, és ara a exposició pública, fins dimarts. Segons informa el consistori blanenc, la reunió de la junta de govern de fa uns dies, amb representants d’ERC i Blanes En Comú Podem, ha reiterat l’oposició al ramal de la C-32, que ja havia manifestat el consistori en una declaració l’any passat.
Els perjudicis
L’equip de govern sosté que allargar la C-32 fins a Lloret perjudicaria els turons del Vilar i el santuari del Vilar així com al paratge dels Tres Turons, considerats d’un alt valor natural, cultural i històric per a la vila de Blanes. Per això, defensa l’alternativa número 4 del projecte.
L’opció inclou el desdoblament de la GI-600, la carretera de Blanes a Tordera, des de l’enllaç de la C-32 fins a l’avinguda d’Europa, on comença la ronda Nord. A més, l’alternativa inclou el desdoblament de la GI-682, la carretera d’accés a la Costa Brava, des de la rotonda de Valldolig, on acaba la ronda nord, fins a la rotonda de Fenals. El consistori demana que el traçat, però, no passi pel mig del barri de Ca la Guidó.