Infraestructures

La diagonal del país

El nou eix diagonal tindrà 67 quilòmetres, tretze dels quals seran d'autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès

El gros més important de l'obra va començar al febrer, després de retards i revisions

La revisió, modificació i sobretot millora de la C-15 entre Vilanova i la Geltrú i Manresa és més a prop de convertir aquesta via en l'esperat eix diagonal. Les màquines que treballen als marges i, fins i tot en algun punt, al mig de la carretera ho confirmen. Es tracta d'una carretera de 67 quilòmetres que ha d'apropar les comarques interiors del Bages, l'Anoia i l'Alt Penedès al litoral del Garraf. Les obres comporten la construcció de trenta-cinc quilòmetres de carretera nova, dels quals tretze seran d'autovia, entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, i 22 quilòmetres seran de via preferent de dos carrils. El projecte inclou la construcció de dotze túnels, cinc dels quals seran dobles, i setze ponts. En aquest moment, el 50% del traçat ja està construït –entre Puigdàlber i Igualada i entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola. Algunes d'aquestes obres s'han anat fent al llarg dels últims anys, però el mes de febrer passat va començar el gros més important del projecte, que el govern havia anat retardant per la falta de disponibilitat pressupostària i perquè la resolució d'al·legacions i posteriors revisions havia anat dilatant l'execució del projecte. La intenció de la Generalitat és que les obres estiguin acabades entre finals del 2011 i el primer semestre del 2012.

Aquestes obres, que durant els mesos d'estiu han agreujat les cues habituals de banyistes entre Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, suposaran un canvi important en la concepció de la distància entre les capitals de l'Alt Penedès i el Garraf, a partir del moment en què estigui feta l'autovia. El desgast que el traçat nou suposa des del punt de vista del territori es compensarà amb temps per als conductors. “Els treballadors que entre les set i les deu del matí han de circular per aquesta via amb l'objectiu d'arribar a l'hora a la feina notaran molt el canvi”, reconeixia ahir l'alcalde accidental de Vilanova i la Geltrú, el republicà Tomàs Àlvaro.

El traçat entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès s'ha concebut com un canvi radical en la comunicació. El projecte proposat des de la Generalitat va fer sortir al carrer els veïns de Canyelles ara fa uns anys, i fa tot just uns mesos les obres han tornat a provocar les queixes veïnals a causa de les molèsties generades. La construcció del túnel del Montgròs és un dels handicaps del projecte.

Si la nova C-15 va suposar una millora substancial de la comunicació entre Igualada i Manresa, ara generarà un efecte semblant entre el Garraf i l'Alt Penedès, i això obliga els municipis afectats –Sant Pere de Ribes, Canyelles i Olèrdola– a renunciar al territori a canvi de velocitat i comunicació.

LA XIFRA

368,4
Són els milions d'euros
que s'han d'invertir per fer realitat el projecte que facilita les comunicacions entre Vilanova i Manresa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona